Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone med riktigt problem

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Ska försöka förklara allt som hänt under dem senaste dagarna..

Jag har en Iphone 2g 1.1.2 OOB

Av nån j*vla anledning så uppdaterade jag direkt till 2.0.2 (jag vet, jag e helt FAKKED!)

Har efter en MASSA problem lyckadts jag få in 2.0.1 iaf..

Idag,
Allt utom w-lan fungerade på min 2.0.1 FW...SKITSTÖRIGT

Tänkte att jag skulle försöka få in 2.0 istället, och det är här efter som allt har blivit kaos.:'(

Har försökt med en j*vla massa program och guider, you name it för att ens få igång telefonen igen.
Nu sitter luren i dockan, med USB - itunes "loggan" på.
Itunes säger felmeddelande (6)

Någon ska möjligtvis kan hjälpa mig (utan en massa onödigt tjaffs) snälla.

Mvh Andre

några printscreen med mitt problem

• Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-24 17:32

Har du provat tagit ur sladden i en kort stund och sedan stoppat i den igen? Jag fick samma meddelande igår efter att jag återställt min.

• Medlem
  • Storfors
  • 2008-08-24 18:02

Jag fick felmeddelande (6) ,

jag testade med allt DFU mode, ta ur simkort, byta usbport enda tills jag gjorde en helt ny
.ISPW fil i winpwn, denna gången valde jag 550mb på partitonsstorlek istället för 500, då fungerade det!

testa göra det där med 550mb+ på partitionstorlek.

skicka pm om det inte fungerar.

Hej igen

Jag har haft luren av från sladden flera ggr, får bara upp loggan med USB sladden och itunes.
Min pappa lyckades ringa till mig ändå idag..fattar inte hur.

Har gjort nytt försök under dagen att lägga in nytt allt igen. Samma rutor dyker upp som ovan.

Zpyrix - Vad jag förstått så ska man ladda ner en "färdig" firmware som man sedan använder(?) till att göra en coustom, rätta mig om jag har fel!
Det med partion storleken har jag också ändrat dessa gångerna, från 512, 550 och 600 meg. Har inte gjort någon skillnad alls.

Ger snart upp

Är det verkligen INGEN som har en susning om vad ska kan tänkas behöva göras?

Vad händer om du följer den här guiden till punkt och pricka?: http://www.99.se/uppl-sning/247450-pwnage-tool-2-0-2-guide-f-r-iphone-2g-expert-mode.html

Har kört den guiden (ganska säker) fast med winpwn då jag kör Vista.

Har för mig att sista jag testade så fick jag upp den andra bilden som är inlagd.

Har även märkt att luren håller på att starta om sig HELA TIDEN, från att visa USBsladden - Itunes bilden till att visa appelloggan. Om och OM igen, hela tiden.

Blir så trött på sånthär.

Och du bockade för att den skulle flasha om bootloaders?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 13:21

Att alla ska göra det så svårt för sig. Det är enkelt om man först förstår hur det fungerar!

Det här fungerar endast på PCn så har du ingen måste du gå till en kompis eller använda bootcamp.

Starta I DFU mode.
Gör en restore till Apples firmware 2.0.2 och använd riktiga firmware och inte för 3G luren.
Kör QuickPwn programmet.
Följ anvisningarna på skärmen när den frågar om DFU mode.
Efter att allt är klart har du jailbreakad och aktiverad iphone med firmware 2.0.2.

Om telefonen är låst använd cydia för att installera bootneuter och lås upp basebandet med bootneuter.

//Rob

Har kört det du visade Robo-X men är ganska säker på att jag testat det innan.

Själva körningen av programmet går fint (efter att jag först fått ner en version av quickpwn som bara hängde sig)
När programmet väl har gjort sin sak så ska själva luren startas om (och sen fungera?!) men jag får bara upp i luren, SIM locked med USB - itunes bilden

Jag kan ju omöjligt har gjort fel igen..

Robo-X, fler ideer?

Ursprungligen av IllaIlla:

Har kört det du visade Robo-X men är ganska säker på att jag testat det innan.

Själva körningen av programmet går fint (efter att jag först fått ner en version av quickpwn som bara hängde sig)
När programmet väl har gjort sin sak så ska själva luren startas om (och sen fungera?!) men jag får bara upp i luren, SIM locked med USB - itunes bilden

Jag kan ju omöjligt har gjort fel igen..

Robo-X, fler ideer?

låter som skrutt vista förstör för dig.

Sitter och letar efter en macbook just nu...

Får väl testa XP istället då :/

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 19:01

Jag använde QuickPwn med Vista på min Macbook och det fungerade klockrent. Starta iTunes och se till att den hittar din iPhone. Sen måste den vara i DFU mode (skärmen är svart) för att det ska fungera. Inte restore där man USB kabeln och iTunes logot.

//Rob

Före eller efter "pwnen" ?

Du kan inte skriva en kort IDIOTSÄKER version hur jag ska göra?

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 20:42

Före eller efter "pwnen" ?

Du kan inte skriva en kort IDIOTSÄKER version hur jag ska göra?

Det spelar ingen roll om den är pwnad eller inte. Kör som jag skrev förut.

//Rob

Felkod 6 (och 7) finns inte ens med i apples felkodlista! :S

nu blev man ju knappt oroligare när du säger så rosen888.

J*vla skit alltså. Är nog körd :/

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-25 23:58

nu blev man ju knappt oroligare när du säger så rosen888.

J*vla skit alltså. Är nog körd :/

Den är inte körd. Gör som jag sa.

//Rob

Har fått igång telefonen igen !

Fråga mig inte vad de va som löste sig, men på något vis så orkade väl inte gud å jävlas nåt mer med mig.

Dock funkar inte wifi'n som den borde (alltså inte alls) hehe.

Har fått igång telefonen igen !

Fråga mig inte vad de va som löste sig, men på något vis så orkade väl inte gud å jävlas nåt mer med mig.

Dock funkar inte wifi'n som den borde (alltså inte alls) hehe.

Vadå, du gjorde alltså ingenting?!? Vad hände när den hoppade igång?

Jag gjorde detta nog 11 gånger ellernåt..

GÖR EXAKT I DENNA ORDNINGEN !!!

Starta I DFU mode.
Gör en restore i Itunes till en äkta variant (går att tanka ner på flertalet sidor) och var noga med att du får till rätt (2g el 3g).
Kör QuickPwn programmet.
Följ anvisningarna på skärmen när den frågar om DFU mode.
Efter att allt är klart har du jailbreakad och aktiverad iphone med firmware 2.0.2.

Om telefonen är låst använd cydia för att installera bootneuter och lås upp basebandet med bootneuter.

1
Bevaka tråden