Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud till slideshows

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-08-30 07:28

Då och då så gör jag en slideshow med hälp av Fotomagico och skulle nu även vilja lägga till mer ljud än bara musik. Tanken är att även lägga till ljud från gatan, resturangen, festen och liknande. För att kunna göra detta så behöver jag något att spela in ljud med. Frågan är om man skulle kunna använda sig av en iPod och tex Griffin iTalk eller liknande tillbehör.

Mao är det någon som har erfarenhet av att använda en iPod för inspelning av ljud till slideshows och hur har det funkat?

Hakan Aldrin
www.hakanaldrin.com

Har en Handy Recorder Zoom H4 i nyskick som jag säljer, sänd PM om du är intresserad!

• Medlem
  • Täby
  • 2008-08-30 11:03

Hmmm verkar vara en lite för avancerad och dyr apparat för mina behov.

Du, snoopy, enligt min polare i Skaör som äger en så är den ngt i hästväg.
Får du chansen att köpa en beg till ett bra pris så lägg vantarna på den.

Visst, den är avancerad, men ljudkvalitén är kanonbra (och det är väl det man vill ha?)

• Medlem
  • International user
  • 2008-11-17 15:18

Aldrin: Stödjer FotoMagico stereoljud? Det enda jag vet är att den stödjer bara ett ljudspår, men om det är i stereo så klarar jag mig.
Jag planerar att exportera som en stand alone app.

Det finns inspelningsapparatur som passar vissa iPod-modeller. Duger. Men ska du ha kvalla och portabilitet så röstar jag för Olympus LS-10, trots att den saknar XLR-ingångar.

1
Bevaka tråden