Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobs Obituary

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eller illavarslande...

Det är ju rätt kul att de fumlade och publicerade den faktiskt!

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-08-30 19:15

Döden kommer för alla och i dag gäller det att vara snabba för att märkas Därför är det inget konstigt att det är klart långt innan någon ens blir sjuk, kan ju hända en olycka och att då inte ha något klart, ja då är man ofelbart tvåa.

Lästips: NY Times - Talk to the Newsroom: Obituaries Editor Bill McDonald. Speciellt sista frågan på sidan åtta.

Ryktet om Jobs död...

... visade sig vara betydligt överdrivet:
Dödförklarad – av misstag | Nyheter | Aftonbladet

Hehe, han måste vara sjukt poppis - han som klickade på "knappen"

• Medlem
  • International user
  • 2008-08-30 11:43

Men varför är det någon som över huvud sitter och ödslar sin tid på att skriva den?
Jobs hanterade det fint tycker jag.

Hur hanterade Jobs det?

Ursprungligen av bossep:

Jobs hanterade det fint tycker jag.

Nekrologer över alla kända personer finns inlagda i de stora nyhetsbyråernas databaser på förhand så är det bara att "plocka fram". Lyckligtvis förtida i detta fall.

Slog ihop två trådar om samma ämne.

/Mod

Jo, men man researchar och skriver dom inte föränn man har indikationer på ev. bortgång (sjukdom, ålderdom) inom snar framtid. Man har givetvis inte resurser att i förhand skriva hundra tusen nekro's - utan man rationaliserar alltså.
Om redaktionens indikationer är från säker källa är ju en anna femma förståss. Men - om detta var Solvalla - så sätter jag stålarna på att Jobs inte har lång tid kvar. Det är faktisk Bloombergs vi snackar om. Inte Flashback. :-D.

Ursprungligen av zkirtap:

Nekrologer över alla kända personer finns inlagda i de stora nyhetsbyråernas databaser på förhand så är det bara att "plocka fram". Lyckligtvis förtida i detta fall.

1
Bevaka tråden