quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag har tänkt samma sak - fast skulle man inte kunna ta ner sändningen med sin egen parabol via Sirius?
Dvs - 99mac sänder ett TV-program som kan ses över hela landet. Borde väl inte kosta mer än vad våra upplevelser i Sickla i somras?
Nu är jag lite osäker på hur "Sirius" ligger uppe och om vi kan nå den. Problemet blir väl ändå att man är tvungen att äga en parabol och då är det väll snudd på bara villaägare som kan nå signalen, troligen är den scramblad och behöver låsas upp för att kunna ses. Kanske Terracom har några fiffiga idéer om hur vi kan nå fler tittare utan extra kostnader ???
Följande var jag på väg att skicka till Öppna Kanalen - nu avvaktar jag med detta tills du fått tänka lite mer ingående:
Hejsan Öppna Kanalen, < [email protected] >
Vi kanske har träffats tidigare... var där för kanske 2 år sedan och filmade för SVT-VÄST (SVT´s numera nedlaggda digitala tv-sändningarn över Göteborg). Min fråga kanske är lite underlig men jag är ute efter att utröna OM det vore möjligt att några av Öppna Kanalens sändande medlemmar FÅR eller kan tänka sig att sända en satelitsändning från USA, (jag vet inte hur era sändningstillstånd reglerar sådant). Terracom kommer att isåfall att finnas utanför med sin buss och plocka ned sändningen ( konverteras i bussen från NTSC ) som äger rum den 7 januari 2003, ungefär klockan 19:00-21:00. Sändningen är ca: 120 minuter lång och är datorföretaget Apple Computers öppningsanförande på MacWorldmässan.
Terracom kommer att för 2:a året i rad göra motsvarande i Stockholm till användarföreningen på www.99mac.com men då har en större lokal hyrts för detta. Min förfrågan är bara inofficiell för att utröna om detta vore möjligt. Skriv gärna tillbaka och berätta hur ni ställer er till detta. Om det inte går att lösa så hoppas vi bli ca: 150 stycken tappra macintosh användare som arangerar detta i egen regi här i Göteborg.
OBS: min förfrågan har inget att göra med att jag råkar jobba på SVT, detta är BARA ett privat initiativ!
Mvh,
Olle Jonsson - finns normalt på Västnytt som fotograf & redigerare
mailto:[email protected] <<- mail till jobbet
+++