Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATVFiles vs. Visual Hub

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-27 21:52

Hej!

Efter att ha installerat ATVFiles på Apple TV kan jag nu se exempelvis .avi filmer. Det tar dock ungefär lika länge att föra över filerna till ATV:n via cyberduck som det gör att konvertera filerna med Visual Hub.

Är det något jag missat? Kan man streama .avi filmerna? Eller finns det något bättre sätt om man vill kunna kolla på sina .avi filmer direkt?

Du kan hämta filerna från en delningspunkt på nätverket om du lägger in nitoTV, men det låter som att något är väldigt konstigt om överföringen går så långsamt som du säger. Eller så är din mac extremt snabb på att konvertera filerna

När jag överför filer (både via afp och scp/sftp) går det med ca 4,5 MB/s, på ett n-nätverk med basstationen i samma rum. Ungefär vilka överföringshastigheter kommer du upp i?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-08-31 15:12

Ja, då går det mer än 10 ggr så snabbt för dig (använder trådlös överföring). Några förbättringsförslag?

Senast redigerat 2008-08-31 19:06

Koppla in den via kabel så kan du åtminstone utröna om problemet sitter i din ATV eller om det är det trådlösa nätverket. Skulle gissa på det sistnämnda, och om du ändå vill köra trådlöst så får du i vanlig ordning prova att byta kanal, flytta basstationen etc. tills ATV:n får bra mottagning.

1
Bevaka tråden