- soppel
- Medlem ●
- Malmö
Hej alla wizzards!
Min iPhone har varit fantastisk stabil, och den är sjukt rolig. Dock har nyhetsvärdet försämrats ngt iom 3G versionen, så ngt kul får man hitta på....
Jag har sökt, och jag har försökt fatta, men jag oppas på hjälp ifrån Er för jag hittar inga svar.
Jag har en 2G iphone, jailbreakad med hjälp av Ziphone. Är sjukt sugen på Remote funktionen, och behöver därför skaffa mig en 2.x version. så lång är jag med...
Hur gör jag detta? Robo-x guide fungerar enast med Mac OS, och jag sitter på XP....
Finns det en färdig guide som hjälper mig, så peka gärna dit.
Är det winpwn som gäller, eller kanske quickpwn?
Kan jag förresten gå direkt från 1.1.3, eller måste jag inom 1.1.4?
Mycket tacksam för hjälp, och ledsen om jag tar upp ett historiskt ämne som diskuterats färdigt, men jag hittar som sagt inget om problemet...
Använd iTunes och uppgradera/återställ till 2.0.2.
Sen kör du quickpwn för windows.
Med Cydia installerar du Bootneuter.
Med Bootneuter låser du upp basebandet.
Annars så kan du använda WinPwn programmet. Ska fungerar nästan likadant som Mac versionen.
//Rob
Använd iTunes och uppgradera/återställ till 2.0.2.
Sen kör du quickpwn för windows.
Med Cydia installerar du Bootneuter.
Med Bootneuter låser du upp basebandet.
Annars så kan du använda WinPwn programmet. Ska fungerar nästan likadant som Mac versionen.
//Rob
Hej, blev lite förvirrad .
jag trodde trodde inte att man var tvungen att ladda ner "bootneuter" för att låsa upp basebandet....
trodde att quickpwn låste upp basebandet på ett annat sätt som gjorde att man slapp greja med "bootneuter"?
eller är jag ute o cyklar :)?
Hej alla wizzards!
Min iPhone har varit fantastisk stabil, och den är sjukt rolig. Dock har nyhetsvärdet försämrats ngt iom 3G versionen, så ngt kul får man hitta på....
Jag har sökt, och jag har försökt fatta, men jag oppas på hjälp ifrån Er för jag hittar inga svar.
Jag har en 2G iphone, jailbreakad med hjälp av Ziphone. Är sjukt sugen på Remote funktionen, och behöver därför skaffa mig en 2.x version. så lång är jag med...
Hur gör jag detta? Robo-x guide fungerar enast med Mac OS, och jag sitter på XP....
Finns det en färdig guide som hjälper mig, så peka gärna dit.
Är det winpwn som gäller, eller kanske quickpwn?
Kan jag förresten gå direkt från 1.1.3, eller måste jag inom 1.1.4?
Mycket tacksam för hjälp, och ledsen om jag tar upp ett historiskt ämne som diskuterats färdigt, men jag hittar som sagt inget om problemet...
Jag är i exakt samma sits, bara att jag har en 1.1.2. Jag googlade lite och kommer fram till att jag i princip kan göra såhär:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]
Alltså från 1.1.2 köra restore till 2.0.2 genom en hackad fil som man skapar?
Annars verkar iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Windows) [Updated] enklare, men då verkar jag bara komma till 2.0 (jag ser ingen skillnad på 2.0 och 2.0.2
Jag har googlat och sökt, men jag blir bara mer förvirrad. Hur får man enkelt upp en jailbreakad och Unlockad 1.1.x till senaste firmware oh fortfarande har kvar unlocket / Jailbreaket?
Det var en sådan instruktion jag var ute efter. Dock en sak som gör mig lite nervös....
"These are instructions on how to unlock and jailbreak your 2.0.x 2G iPhone using WinPwn 2.5 for Windows. They have been updated for iPhone firmware 2.0.2"
Ska jag verkligen uppdatera från 1.1.4 till 2.0.x i iTunes? Blir den inte brickad då?
Det var en sådan instruktion jag var ute efter. Dock en sak som gör mig lite nervös....
"These are instructions on how to unlock and jailbreak your 2.0.x 2G iPhone using WinPwn 2.5 for Windows. They have been updated for iPhone firmware 2.0.2"
Ska jag verkligen uppdatera från 1.1.4 till 2.0.x i iTunes? Blir den inte brickad då?
Jag har redan svarat på din fråga. QuickPwn jailbreakar bara iPhone/iPod. Det är därför man ska ladda ner bootneuter med Cydia efteråt och låsa upp basebandet med det.
//Rob
Robo-x: tack för hjälp, men jag kan nog inte uttrycka tydligt nog hur noob man är...
Är det glasklart hur bootneuter fungerar? För mig är det mesta klart som korvspad. Ziphones "en-knapp-system" var precis vad världen behövde. Tryck här, och allt är löst. Ska nog klara följa en recept också, men den borde vara detaljerad.
Ledsen om det känns tjatigt, men man vill nödigt riskera att sitta med världens dyraste "äpple-spegel"
Precis, jag är extremt noobig med, och det låter konstigt att uppgradera i itunes till 2.0.x när ens telefon är hackad. Kan inte någon trevlig persson posta en video tutorial eller något. Jag är väldigt osäker.
Att hacka psp med hex är lättare än det här ju (jag har gjort de) xD
Behövs nog ingen video. Bara ngra enkla "ja" / "nej" när det kommer en fråga.
Jag behöver altså öra så här:
1) Uppgradera till 2.0.x via iTunes (7.7 eller nyare)
2) jailbreaka med winpwn 2.5 genom att följa denna instruktion: iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.0.x 2G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]
3) Behöver jag mixtra med baseband efter detta om jag kör winpwn, eller gäller detta båda quickpwn och winpwn?
hehe vet inte ifall om jag bidrar med något eller om jag bara krånglar till det XD
men här är en guide för quickpwn :
QuickPwn (Windows) Guide
och enligt guiden så behöver man inte greja med "bootloader"
"In the previous version of QuickPwn, the unlock option wasn't there. You're lucky - the new RC3 version has it (you previously had to download BootNeuter from Cydia to unlock your phone)."
haha a de e lagom krångligt sitter själv o funderar på vilket prog jag ska använda...
tycker att den största skillnaden mellan WinPwn och QuickPwn verkar att man slipper bootneuter med QuickPwn.....
sen tycker jag att QuickPwn verkar lite "enklare"
Men jag har hört folk som inte kan ringa efter quickpwn
Hur somhelst, kan någon bara klargöra detta?
Tänkte köra guiden på
QuickPwn (Windows) Guide
Men man måste redan ha sin telefon på 2.0.2 som visar activation screen, och om jag pluggar in min upplåsta och jailbreakade iphone 2G med 1.1.2, kommer den brickas då? Hur får man upp den så att man kan köra hacket?
Men jag har hört folk som inte kan ringa efter quickpwn
Hur somhelst, kan någon bara klargöra detta?
Tänkte köra guiden på
QuickPwn (Windows) Guide
Men man måste redan ha sin telefon på 2.0.2 som visar activation screen, och om jag pluggar in min upplåsta och jailbreakade iphone 2G med 1.1.2, kommer den brickas då? Hur får man upp den så att man kan köra hacket?
Vilken del utav post nr. 2 och 7 förstår du inte?
//Rob
Jag är bara väldigt rädd för att min iphone ska brickas. Kan jag trycka "Hämta och installera 2.0.2? Svara bara ja eller nej. Sen håller jag tyst.
För sedan när man väl är på 2.0.2 är allting glasklart för min del
EDIT
Googlade och följde en guide, ligger på 2.0.2 nu.
Hej!
Vill egentligen bara vara säker på min sak.
Har blivit sugen på att uppgradera 2.2.1.
Mina frågor är då:
Kan man uppgradera till 2.2.1 med hjälp av winpwn?
Problemet är att min telefon var en 1.1.3 från förpackningen som sedan blev hackad med hjälp av ZiPhone till 1.1.4, vilket den fortfarande är.
Jag har hört att ziphone kraschar hela bootloadern och det inte går att uppdatera till något annat.
Stämmer det? eller kan winpwn återställa min bootloader så att jag kan få exempelvis 2.2.1?
Det enda jag är osäker på är alltså om jag kan använda winpwn när jag använt ziphone utan att den brickas eller liknande.
Skicka gärna PM med svar! Skulle verkligen uppskatta det!
Mvh
Hej!
Vill egentligen bara vara säker på min sak.
Har blivit sugen på att uppgradera 2.2.1.
Mina frågor är då:
Kan man uppgradera till 2.2.1 med hjälp av winpwn?
Problemet är att min telefon var en 1.1.3 från förpackningen som sedan blev hackad med hjälp av ZiPhone till 1.1.4, vilket den fortfarande är.
Jag har hört att ziphone kraschar hela bootloadern och det inte går att uppdatera till något annat.
Stämmer det? eller kan winpwn återställa min bootloader så att jag kan få exempelvis 2.2.1?
Det enda jag är osäker på är alltså om jag kan använda winpwn när jag använt ziphone utan att den brickas eller liknande.
Skicka gärna PM med svar! Skulle verkligen uppskatta det!
Mvh
Som det står i tråden och gäller fortfarande. Installera 2.2.1 med iTunes och kör quickpwn eller pwnagetool. Det enda som är nytt är att man får inte använda nyaste iTunes version 8.2.
//Rob
Som det står i tråden och gäller fortfarande. Installera 2.2.1 med iTunes och kör quickpwn eller pwnagetool. Det enda som är nytt är att man får inte använda nyaste iTunes version 8.2.
//Rob
Oj. Vad ärdet med Itunes 8,2 som blir fel?
Har precis uppgraderat till det....
Oj. Vad ärdet med Itunes 8,2 som blir fel?
Har precis uppgraderat till det....
http://blog.iphone-dev.org/post/116688315/that-tempting-update-button
Kör du 3G eller 2G?
http://blog.iphone-dev.org/post/116688315/that-tempting-update-button
Kör du 3G eller 2G?
Jag har 2G. Blir kanske annorlunda nu när 3,0 kommer.
Nytt Quickpawn menar jag.
Jag har 2G. Blir kanske annorlunda nu när 3,0 kommer.
Nytt Quickpawn menar jag.
Givetvis.
Här har du hur du gör så länge: