Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G mail-problem!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 19:50

Min mail har helt slutat fungera. När jag trycker på mail-ikonen på min iPhone 3g får jag en vit skärm i några sekunder och sen kommer jag till hemskärmen/springboard. Hjälp!
http://mikaelf.com/files/iphone.mail.mov

Jag har 2.0.2 och har gjort soft reset, hard reset och återställt från säkerhetskopia. Problemet kvarstår!

Det här fungerade på min 3G på 2.0:

Step 1: Jailbreak your device
Step 2: Install BossPrefs from Cydia
Step 3: Tap “more”
Step 4: Tap “Fix User Dir Permissions”
Step 5: Sometimes, not always, you will need to load settings and reenter your mail passwords.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-31 20:16

Jag hade samma problem som dig. Jag löste det genom att deleta alla mina mailkonton och sedan skapa om dom på nytt. Återställ från säkerhetskopia fungerade inte.

iPhone 3G 2.02

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 20:20

bigkc: Okej. Jag kan inte ta bort mailkontona, när jag trycker radera och väljer OK så finns dem kvar. Verkar vara precis som wonderwhy säger, fel behörigheter på katalogen. Är väl bara att jailbreaka.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-31 21:18

Japp! Det löste det. QuickPwn + BossPref User Dir Permission Repair. Tack för tipset.

Om man inte vill jailbreaka telefonen, så fungerar även denna procedur:

1 - se till att du har en backup av din iPhone
2 - återställ telefonen med hjälp av itunes
3 - innan du synkar med iTunes efter återställning så skapar du upp mail-kontot i iPhone. det behöver inte vara just det kontot du ska använda. huvudsaken är att man sätter upp ett konto. det behöver nog inte ens fungera.
4 - sätt upp iPhone med iTunes och välj att återställa från din backup

Funkade för mig, och har läst på forum att det funkat för andra.

1
Bevaka tråden