Efter att ha funderat en hel del på valet av min rubrik så insåg jag att det inte blir bättre än så här, så jag ber om ursäkt för om den är otydlig.
Jag har googlat en hel del på ämnet synk med iphonen, då det finns många olika lösningar och idéer för hur man ska göra. Tyvärr har jag inte sett någon bra grundläggande diskussion om hur man borde lägga upp det. Jag ska förklara vad jag behöver och sedan är jag extremt tacksam för förslag om hur man enklast kan möta mina behov.
Jag kommer att använda min iPhone en hel del i jobbet, framför allt för att ha koll på min mail och kalender. Vi använder IMAP-mail, och det är alltså ingen Exchangeserver. I dagsläget kollar jag den bara på jobbet med Outlook 2007. Jag använder även där den tillhörande kalendern, men antar att den sparas lokalt och inte på mailservern.
Hemma använder jag Mac, och jag har faktiskt ett testkonto på MobileMe. Jag älskar den kalendern och push-systemet är guld värt för mig. Det är en extra fördel av att jag även kan nå kalendern via webben när jag inte är på jobbet. Jag hade önskat att MobileMe fungerade som Gmail, då jag hade kunnat använda min epostadress där då. Att det är så snyggt är värt mycket för mig.
Nu är frågan hur jag enklast ska lösa synkningen för att alltid ha en uppdaterad mailbox och kalender i min iPhone?
Alla förslag tas tacksamt emot!