Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har Flickr-konto

Tråden skapades och har fått 1022 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-08-31 14:50
Ursprungligen av Goflorp:

Tackar, hittade direkt lite matnyttigt. Försökt förklara det här för en kompis rätt länge...

Understanding Light Stops

Wow, denna guide om "stops" var grymt pedagogisk. Denna guide kanske underlättar för din kompis.

Så har man skaffat pro-konto. Bra att kunna byta ut bilder. För mig i alla fall ser alltid något dammkorn eller nåt att fixa till. La upp några nya i helgen Flickr: bengterik's Photostream

Köpt Elements 6 !

Bästa 999 kronorna på länge.....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-05 15:33

Hallå allihopa! Eftersom min chef nu tvingar mig o jobba dygnet runt o helger me så har jag inte mkt fritid o leka med allt detta:) Men fundera en sak. Om jag nu lägger upp ett nytt Set med bilder, hur kan jag i efterhand kontrollera vilka som får se de liksom? Kan jag på ngt sätt skapa 2 album, ett som alla får se, o ett som bara vänner eller jag får se? O kan jag lägga till flera "album" i dom 2 huvudalbumen liksom!? Är de de ngn som fattar vad jag menar o kan förklara:P

Ha en bra dag:)

Ursprungligen av Minto0:

Hallå allihopa! Eftersom min chef nu tvingar mig o jobba dygnet runt o helger me så har jag inte mkt fritid o leka med allt detta:) Men fundera en sak. Om jag nu lägger upp ett nytt Set med bilder, hur kan jag i efterhand kontrollera vilka som får se de liksom? Kan jag på ngt sätt skapa 2 album, ett som alla får se, o ett som bara vänner eller jag får se? O kan jag lägga till flera "album" i dom 2 huvudalbumen liksom!? Är de de ngn som fattar vad jag menar o kan förklara:P

Ha en bra dag:)

Du kan skapa ett collection med flera sets i, de bilder du inte vill att alla ska se får du ändra permissions på till att bara tillåta dina vänner att se dem, då kommer de även att döljas i de sets de ligger i för de som inte är dina vänner

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-05 16:03
Ursprungligen av Ford Prefect:

Du kan skapa ett collection med flera sets i, de bilder du inte vill att alla ska se får du ändra permissions på till att bara tillåta dina vänner att se dem, då kommer de även att döljas i de sets de ligger i för de som inte är dina vänner

Aha, va smidigt. o de kan man ändra efter man lagt till bilder osv me eller? Möjligt o sätta sånna regler på en hel collection oxå?
Mkt frågor, men måste stilla nyfikenheten lite:)

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-09-05 18:01

Har uppdaterat lite sen jag fick nya kameran.

Flickr: psygnewsis' Photostream

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-06 17:28

Nu har jag iaf lagt in några av dom (4 st) som jag är nöjd med än så länge. måste plocka fram lite mera som kan komma upp framöver. Men varsegod o ge lite kommentarer. Alltid skoj o se vad folk tycker:)

Flickr: john.wahlstrom's Photostream

En av mina skönheter Har även skrivit en recension av den.

Här är den fotad med ett Yashica ML 50mm/2, C/Y-mount på en Canon EOS350D. Yashica ML 50mm/2 är ett skarpt och underskattat, mycket litet objektiv som brukar gå på Tradera för 50kr eller inte bli sålt. Antar att det beror på att många inte har Contax/Yashica-adapter eller mount, även de sämsta m42 objektiv brukar bli sålda.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-14 19:49

Det blev hemlagad äpplepaj med handplockade äpplen från en kompis koloniställe. En trevlig söndag i gott sällskap av vän och kamera.

Fler foton på Flickr: Rei_san's Photostream

Fyllt på lella FlickR-kontot med lite nya bilder.
Framför allt från två goa Götlabörgsutflykter;
1) Älvsborgsbron om kvällningen (ca 1 mil promenad totalt)
2) Arendal, Göteborgs hamninlopp. Så Bosse feck bada i saltvatten!

Se mer på Flickr: Goflorp's Photostream om ni vill

För en mera spejsad upplevelse Jeremiah Fotosida (flash)

Reisan, kul foto på Äpplet! Fokus på bakgrunden istf förgrunden... kul!

Senast redigerat 2008-09-14 21:20
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-14 21:23
Ursprungligen av Goflorp:

Reisan, kul foto på Äpplet! Fokus på bakgrunden istf förgrunden... kul!

Tack Goflorp, man får variera sig då och då.

Flickr: Striberger

Invigt min Flickr-sida med bilder några bilder från Svalbard i somras.

Väldigt många fina bilder här måste jag säga! Kul att det finns så många duktiga hobbyfotografer. Eftersom ni är så många som är så duktiga så skulle jag gärna vilja tipsa om mitt företag som säljer posters. Vi söker nämligen fotografer för att kunna utöka vårt utbud. Ta en gärna en titt på www.emago.se och när ni sen vill bli vår fotograf så är ni välkomna att signa upp er på www.emago.se/signup

Mycket vänliga hälsningar från Markus
www.emago.se

PS. Om man nu inte får tipsa om sina egna företag så ber jag om ursäkt och hoppas att en moderator säger till omgående. DS

Då har man anslutit sig till systemkameravärlden nu också. Införskaffade mig en Nikon D40 förra helgen och har lekt lite med den sen dess. Givetvis är man långt ifrån en mästare på att fotografera, men håller på att lära mig så smått.

Valde ut en bild som jag blev nöjd med, någon som har några kommentarer eller tips när det gäller att fotografera med en systemkamera. Jag är nämligen bara van vid kompaktkameror, så jag har en lång väg att gå.

Flickr: F_Nyman's Photostream

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-27 19:51
Ursprungligen av Filip Nyman:

Då har man anslutit sig till systemkameravärlden nu också. Införskaffade mig en Nikon D40 förra helgen och har lekt lite med den sen dess. Givetvis är man långt ifrån en mästare på att fotografera, men håller på att lära mig så smått.

Valde ut en bild som jag blev nöjd med, någon som har några kommentarer eller tips när det gäller att fotografera med en systemkamera. Jag är nämligen bara van vid kompaktkameror, så jag har en lång väg att gå.

Flickr: F_Nyman's Photostream

Kul att du tagit steget in i system-sfären. D40 är en grymt bra instegskamera. Jag började själv med en sådan i våras. Schysst första bild du lagt upp. Du kommer att ha mycket skoj med din nya D40.

summer day @ framtid and gröningen - a set on Flickr

Jag har bara ett album hittills. Tänkte bara köra med bilder tagna av iphone. Får se när det kommer mer

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-28 14:46

så var den äntligen i mina händer, en Nikon D60! Jag vill egentligen bara vara ute och leka just nu, men tvingas av studierna att sitta inne en fin söndag som denna. Men men, första inlägget här, och ett rykande färskt flickr-konto! åter till böckerna.....:(

Flickr: hannesullman's Photostream

En mängd foton från bland annat Nepal finns Flickr: macgunde's Photostream
Mer lär komma inom sinom tid...

Pallrade mig upp vid fyra igår morse och tog mig ut till Torö stenstrand för lite bilder av soluppgången över Nynäshamn och Landsort... Vad tycker ni, var det värt mödan?

Zenfolio | Thomas Weigle är det som gäller tills vidare. Måste väl ta tag i mitt flickr-konto och uppgradera till pro igen...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 20:17
Ursprungligen av Thomas Weigle:

Pallrade mig upp vid fyra igår morse och tog mig ut till Torö stenstrand för lite bilder av soluppgången över Nynäshamn och Landsort... Vad tycker ni, var det värt mödan?

Absolut värt mödan tycker jag. Jag var där på hösten förra året. Vi hade inte alls samma tur med vädret. Efter den blå timmen så var det sen grått hela förmiddagen och duggregn.

Ursprungligen av magnur:

Absolut värt mödan tycker jag. Jag var där på hösten förra året. Vi hade inte alls samma tur med vädret. Efter den blå timmen så var det sen grått hela förmiddagen och duggregn.

Hmm, vädret var faktiskt lite so-so. Det var lite lagom moln i början men sedan blev det ganska jämndisigt gråblått... Inget regn, dock. Hur som helst, det var 20 minuter i början som gav dessa bilder, sedan var det kört att få till något. Gick runt ett långt tag både på stranden och i skogen men hittade inte så mycket av intresse. Bristen på macro-glugg gjorde sig grymt påmind.

Ipod_Lover: tack. Jo, det ser onekligen en smula overkligt ut... Kanske ska tillägga att jag inte gjort någon som helst efterbearbetning av dessa.

Ursprungligen av Thomas Weigle:

Vad tycker ni, var det värt mödan?

Frågan som inte kräver ett svar

3'e bilden är ju riktigt grym! Så snyggt så att det knappt ens ser riktigt ut

Har lagt upp ännu en bild som jag tog i helgen som jag tyckte blev en av de bättre. Någon som har lust att ge lite kritik vad jag har gjort bra och vad jag bör eller hade kunnat förbättra.

Bokskogen on Flickr - Photo Sharing!

Detta är då min Flickr
Flickr: bengtsson21's Photostream

här är min flickr sida:
Flickr: Wakkashi's Photostream

Har just börjat med foto så det finns inte så många bilder än, men det kommer fler och bättre hoppas jag

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-04 16:38

Var ute och promenerade i en park i Malmö idag och testade min nya 30mm. Fler foton kan ses på Flickr: Rei_san's Photostream

Om någon undrar hur jag kände mig efter en härlig promenad med kameran och efter dagens skörd av bilder, kan nedanstående foto tolkas fritt!

Senast redigerat 2008-10-04 17:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-04 23:03
Ursprungligen av Reisan:

Var ute och promenerade i en park i Malmö idag och testade min nya 30mm. ]

Har du bytat kamera igen? Var inte Pentaxen bra?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-10-04 23:18
Ursprungligen av magnur:

Har du bytat kamera igen? Var inte Pentaxen bra?

Jo, K20D var bra. Men saknade utbudet av objektiv, mm.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-10-05 10:57
Ursprungligen av Reisan:

Jo, K20D var bra. Men saknade utbudet av objektiv, mm.

Välkommen tillbaka till Nikon-sidan igen! Måste väl kännas skönt att vara hemma igen?

Bevaka tråden