Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud ur Iphone högtalar system!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja!

Skulle köpa mig ett system (högtalare) med Ipod/Iphone dock idag efter jag uppgraderat till 2.0.2 Men var jag än kopplar in den i så forsätter musiken att spelas ur min Iphone.

Iphonen laddas och känner av att den har blivit dockad. men vägrar skicka ut ljudet till det externa systemet. Har inget som helst problem med det interna ljudet i iphonen, det är bara det att den vägrar låta något annat system sköta jobbet.

Nån som har någon ide vad det rör sig om???

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 17:51

Även om du kopplar in hörlurar eller annat på 3,5mm uttaget (hörlursuttaget) ?

Nej då kickar hörlurar in, det är när jag försöker docka den för att skicka ljud ut. Har inga problem att synka den mellan datorn.

Testade på fm sändaren i bilen samma där den känner av att den blivit dockad men forsätter spela musiken ur iphonens inbyggda högtalare.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-09-05 18:02
Ursprungligen av Flawless:

Nej då kickar hörlurar in, det är när jag försöker docka den för att skicka ljud ut. Har inga problem att synka den mellan datorn.

Testade på fm sändaren i bilen samma där den känner av att den blivit dockad men forsätter spela musiken ur iphonens inbyggda högtalare.

Startat om iPhonen?

Ursprungligen av kenjon:

Startat om iPhonen?

oj..... lagom pinsamt.... d funka :"> man får tacka. nu blir det o förstöra mer av miljön med en ny tripp till Mediamarkt.. när jag endå skriver måste jag rekomender en address till er som detta endå intereserade..

AIR-SA20PK | S-AIR™ PLAY Music System | Sony | SonyStyle USA

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-05 18:06

Som kenjon skriver, har du startat om iPhonen?

Har du en iPhone eller en iPhone 3G ?

Om du har en 3G så kanske de tillbehören du köpt inte är gjorda för 3G luren, prova att sätta telefonen i "Airplane mode" och se om det fungerar då?

Annars kanske du har fått något skit i dock-kontakten på telefonen, prova att att blåsa rent eller suga lite med dammsugaren och se om det fungerar efteråt.

Lycka till!

Det är skillnad mellan iPhone EDGE-luren och iPhone 3G vad gäller kontakten i botten.

På MacForum har de haft problem med att nya 3G inte kunde använda bl a laddare. Det var rätt många produkter de fick köpa in nya versioner av...

1
Bevaka tråden