- Patrick Danielsson
- Medlem ●
- Stockholm
Äntligen! Börjar rulla på TV på måndag.
Måste varit jobbigt för Telia, deras marknadsavdelning och deras byrå att tvingas översätta det där. Telefonen är inte ens svensk, och rösten är bara töntig. Måste strida mot varje manual som existerar på telias marknadsavdelning
Dom fick nog ta vad dom fick av Apple, men bättre än inget.
Dom fick nog ta vad dom fick av Apple, men bättre än inget.
Allt går att sälja med mördande reklam heter det, men det stämmer såklart inte.
Att presentera en telefon med hjälp av en a-lagare, som är naken, och som inte har duschat på 12 månader tror jag INTE skulle sälja så många Iphones, ungefär lika många som den här reklamen kommer göra.
Måste varit jobbigt för Telia, deras marknadsavdelning och deras byrå att tvingas översätta det där. Telefonen är inte ens svensk, och rösten är bara töntig. Måste strida mot varje manual som existerar på telias marknadsavdelning
Jamen då är det ju som det skall vara då.:)
Telia är inkompetensens högborg och medelmåttornas hemvist...
Telia måste vara det minst "maciga" bolaget i Sverige...
Sålde inte Telia macar för typ 15 år sen? Har en kollega på Telia som gick säljutbildning just för mac Minst maciga bolaget i Sverige håller jag nog inte med om
Sålde inte Telia macar för typ 15 år sen? Har en kollega på Telia som gick säljutbildning just för mac Minst maciga bolaget i Sverige håller jag nog inte med om
Jag köpte min första mac (Classic II) på Telia 1992
Köpte min Performa med modem hos telia någon gång i början på 90 talet. Tror det var runt 93-94. Det har i alla fall hänt lite sedan dess.
Det var faktiskt det dummaste jag läst, må du tycka vad du vill om telia och deras 20.000 anställda men nog faan kan dom göra TV-reklam, någon som påstår något annat är förmodligen både blind, stum och bor i en iglo på mallorca...
Det var faktiskt det dummaste jag läst, må du tycka vad du vill om telia och deras 20.000 anställda men nog faan kan dom göra TV-reklam, någon som påstår något annat är förmodligen både blind, stum och bor i en iglo på mallorca...
Har någon tullat på flaska och känner sig lite kaxig ikväll?
Exakt kunde inte Teliapappan skaffat en eller sonen när han väl ska till skolan igen.
De har tagit bort AT&T logan från filmen men kartor och menyer är på engelska. Den iPhone jag har fått är har svenska menyer och knappar. Varför väljer de att bara översätta ljudet?
Dom snålar. Lägger inte en spänn på att prodda en ny svensk variant. Vilket jag kan förstå - litet land - litet märke.
Att dom över huvud taget köper reklamtid i teve förvånar mig. Har föräljningen/efterfrågan droppat av det dåliga ryktet? Någonting har hänt.
De har tagit bort AT&T logan från filmen men kartor och menyer är på engelska. Den iPhone jag har fått är har svenska menyer och knappar. Varför väljer de att bara översätta ljudet?
Dom snålar. Lägger inte en spänn på att prodda en ny svensk variant. Vilket jag kan förstå - litet land - litet märke.
Att dom över huvud taget köper reklamtid i teve förvånar mig. Har föräljningen/efterfrågan droppat av det dåliga ryktet? Någonting har hänt.
Eller så får de inte använda egen reklam.
Jag gillart.
Så fort speakern började prata, och framförallt när man hörde ordvalen fick jag ett akut behov av att gräva öronen ur skallen med en gaffel.
Tänkte du också på "en annan del av Köping"?
Så fort speakern började prata, och framförallt när man hörde ordvalen fick jag ett akut behov av att gräva öronen ur skallen med en gaffel.
Precis vad jag tänkte.
Var det inte lite många underliga meningar i den filmen? Blixtsnabb. Helt fantastisk.
Vilken ålder talar de med egentligen?
Hoppas att detta inte var den enda de tänker sända och att den var ett olycksfall i en i övrigt bra serie, eller något.
Jag gissar att Apple inte tillåter att operatörerna använder iPhone i egentillverkade reklamer utan tvingar dem att köra Apple's egna. Väldigt trist, för Telia hade kunnat göra något riktigt bra ihop med Telia-farsan.
Jag gissar att Apple inte tillåter att operatörerna använder iPhone i egentillverkade reklamer utan tvingar dem att köra Apple's egna. Väldigt trist, för Telia hade kunnat göra något riktigt bra ihop med Telia-farsan.
No shit, nobelpriset nästa för dig ? :----)
Ouch. Vad tydligt det blir att översättning handlar om så mycket mer än att, ja, översätta orden.