Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastnar i start-up

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-06 20:04

Min iPod Touch vill inte starta. Det har tidigare ofta hänt att när jag installerar en ny app och samtidigt har en annan app öppen så startar iPoden om sig MEN hänger sig i läget då Apple-äpplet syns. Det har tidigare gått att starta om genom att hålla inne home och standby knapparna. Men nu får jag inte igång den alls. Den fastnar i "äppel-läget" hela tiden. Får inte upp enheten i iTunes. Är det nån som vet vad jag kan göra för att lösa detta?

Jag har haft många kraschar på min iPod Touch men det har alltid gått att återställa genom att ansluta iPoden till datorn, starta iTunes och hålla nere både Home och På/Av-knappen samtidigt. Den visar sig inte automatiskt i iTunes utan man måste hålla på och tricksa flera ggr tills symbolen med en sladd och en iTunes-skiva poppar upp. Först då står det i iTunes att programmet har hittat en iPod i återhämtningsläge. Kan nog inte förklara bättre men det gäller alltså att inte ge sig utan hålla ned knapparna, släppa om det inte funkar, trycka ned länge igen osv. Du har väl laddat Touchen så det inte handlar om urladdat batteri ?;)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-08 13:52

Tack för svaret. Det löste sig genom att första hålla inne standby och hemknapparna och sedan släppa standbyknappen, då dök den upp i iTunes och jag kunde åreställa iPoden.

Tyvärr handlade det inte bara om ett urladdat batteri

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-09-11 20:24

Jag har samma problem dvs den fastnar vid äpplet. Hjälper inte att starta om, det blir samma sak. Får inte upp den i iTunes heller...

Jo, det går att få upp den i iTunes (och därmed kunna återställa den) fast då får man alltså göra som i mitt svar ovan; trycka ned båda knapparna samtidigt och hålla nere länge. Ibland behövs att man släpper upp och sedan trycker ned länge igen. Trixas fram och tillbaka, det går till sist. Välj gärna att ge ett nytt namn till iPoden istället för att återställa med det tidigare namnet.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-09-11 20:48

Nu gick det! Tack. Får tyvärr installera om hela skiten.

har också haft detta problem det är riktigt jobbigt när man får lägga in all musik o så på nytt men nu har ja en backup på all musik ;):)

me.

1
Bevaka tråden