Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone: låter inte vid inkommande samtal/sms/påminnelser...

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
jag vet att denna fråga är hysterisk...men sedan ett dygn tillbaka låter inte min iphone när det ringer, kommer SMS eller jag har en påminnelse inställd. Jag har maxat ljudet med sidoknappen och det går att lyssna på låtar etc.

Var finns inställningen för: "pling till ordentligt när det ringer/ kommer ett sms/ påminnelse inträffar"..?

"svar till nybörjare"

Ökat volymen även utanför iPod-delen?
Lekt i "inställningar->ljud" antar jag?

Provat starta om telefonen?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-09-04 13:28

Satt den på ljudlös?

Hej!
prövat allt möjligt, och jag är ledsen...nu låter den, fastän jag inte vet varför..
med vänl hälsn Jonas

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-09-08 20:20

Min slutar också låta emellanåt...men en omstart hjälper alltid

Ursprungligen av ledin:

Min slutar också låta emellanåt...men en omstart hjälper alltid

Och du har valt "återställ alla inställningar" under Inställningar?

Vet nästan helt säkert vad som är fel!

Tjenna!
Har haft exakt samma bekymmer! Det hände då jag tog ut headsetet, telefonen tror att lurarna sitter i fortfarande, stoppa i och ta ut hörlurarna några gånger så brukar min komma igång, då det börjar hända ofta så tar jag en tops klippar av halva topsen, sprutar lite fönsterputs på den (läs: LITE) och torkar rent i hörlursingången, ni kommer bli förvånade över hur mycket skit som ryms i 3.5mm !

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2008-09-09 15:37
Ursprungligen av juckster:

Tjenna!
Har haft exakt samma bekymmer! Det hände då jag tog ut headsetet, telefonen tror att lurarna sitter i fortfarande, stoppa i och ta ut hörlurarna några gånger så brukar min komma igång, då det börjar hända ofta så tar jag en tops klippar av halva topsen, sprutar lite fönsterputs på den (läs: LITE) och torkar rent i hörlursingången, ni kommer bli förvånade över hur mycket skit som ryms i 3.5mm !

Det skulle finnas en lite "plupp" att sätta i hålet när man inte har lurarna i.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-09 01:46

Ni som har problem med detta, är det en iPhone eller iPhone 3G? Vilken firmwareversion kör ni?

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-09-09 07:19

iPhone 3G med 2.0.2

Jag skulle inte rekommendera att göra det då det sitter en vattensensor i botten av hörlursuttaget, ifall man gör det ta det lugnt med fönsterputsen.

/Adam

som jag har förstått är det just vattensensorn som löser ut då det blir en massa skit i den!

1
Bevaka tråden