Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Musik codat i apple's egna format får jag inte in i final cut. mp3:or funkar kanon. behöver mann göra nåt speciellt eller fungerar inte ens apple's egna format i sina egna program?
Enligt manualen har Final Cut Pro 6 stöd för AAC. Om du använder en gammal version av programmet är det kanske möjligt att det inte finns stöd i den version du använder, eller att det är fel på filen. Går den att spela i QuickTime Player? Ett alternativ är att först konvertera den till AIFF-format och därefter importera den.
För övrigt är AAC inte alls Apples format. Akronymen står för Advanced Audio Coding och det har inget med Apple att göra förutom att de var en av de första som på allvar började använda det i stor skala.
jag har senaste final cut. går jag genom mina låtar så är alla aac filer gråa och mp3:orna funkar hur bra som helst.
grejen är att jag redan ändrat från mp3 till aac, så ska jag ändra igen till aiff så blir väl kvalitén lidande?
Att "kliva upp" till aif är ok. Välj linjär PCM, 44.100 och 16 bitar. Resultatet blir varken bättre eller sämre än aac-originalet - man kan säga att du spelar upp det - du omkomprimerar det inte.
Jag har lyft in många aac i FCP - nema problema. Men om du inte har tid/lust att felsöka så kan du lugnt exportera om filerna till aif - det gör man egentligen oftast ändå, när aac är komprimerat och inte lämpligt att klippa i.
Ursprungligen av ibanez:
jag har senaste final cut. går jag genom mina låtar så är alla aac filer gråa och mp3:orna funkar hur bra som helst.
grejen är att jag redan ändrat från mp3 till aac, så ska jag ändra igen till aiff så blir väl kvalitén lidande?