Tjena, det känns bra att få ta del av era åsikter och erfarenheter. Min överlag positiva inställning till allt jag tar mig för är väl lite av min last, men jag tar absolut till mig vad ni säger.
Jag hade väl aldrig uppfattningen att enkom göra det för att tjäna en hacka. Ideén var snarare att om jag lägger 3-4 timmar i veckan (isch), på att beskriva projekt och tekniska lösningar och photoshoptekniker etc, att det skulla betala sig med en tusenlapp eller några hundringar i månaden.
Jag tror nog att jag skulle få en sån där "blogg-kick" av att veta att folk läser det jag skriver om än bara några hundra pers i veckan, så pengarna kanske är något jag ska strunta i helt och hållet.
Jag ser också absolut poängen med att lägga tonvikten vid bilderna och presentationen av mig inför potentiella uppdragsgivare. Det finns säkert de uppdragsgivare som ser det som negativt att man går "backstage" och tar bort lite av magin med den färdiga bilden, om det tex är en spektakulär modefotografering som är i åtanke. Sådant kan ju såklart förhandlas om, jag behöver ju inte blogga om allt, men det kan ju inte rädda ett förlorat första intryck.
hmm Jag måste fundera vidare helt klart.
Men tack för alla svar och fler åsikter är absolut välkomna,
//Mårten