Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

20 000 kr till marknadsföring - var ska man lägga pengarna?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och en kollega driver en liten posterbutik på nätet och nu vill vi gärna växa lite. Tänkte därför att vi skulle satsa 20 000 kr på marknadsföring. Dessa ska räcka åtminstone till nyår.

Var ska vi lägga dessa pengar? Alla förslag är välkomna. Det vi tänkt hittills är att först och främst använda Google AdWords (1000 kr/mån) men sen så är vi inte riktigt på det klara med hur vi ska investera pengarna.

Har ni varit i samma läge så vore det intressant med att höra era erfarenheter. Eller om ni har bra förslag. Som sagt, all förslag är välkomna.

Vill ni ha mer input på vad vi har för butik så gå gärna in på emago.se - photo and art posters

Mvh
Markus
emago.se - photo and art posters

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-11 11:52

Adwords. Men välj bra sökord, betala mer och sätt en budget med maxtak

Ursprungligen av Tangen:

Adwords. Men välj bra sökord, betala mer och sätt en budget med maxtak

Så alla 20 lakan på AdWords alltså. Är det det som ger bäst resultat på nätet? Det finns ju bannerbyten och liknande men är det inte många som klickar på såna kanske?

Mvh
Markus
emago.se - photo and art posters

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-11 15:33
Ursprungligen av mullenuh:

Så alla 20 lakan på AdWords alltså. Är det det som ger bäst resultat på nätet? Det finns ju bannerbyten och liknande men är det inte många som klickar på såna kanske?

Mvh
Markus
emago.se - photo and art posters

Framförallt så betalar du bara för klick, inte exponeringar yta eller tid när det gäller AdWords. Med den budget du har så påstår jag att AdWords alla gånger ger avsevärt mer för pengarna än vad banners gör. Dock bör du ju tänka igenom ordentligt vilka sökord du ska välja, det gör stor skillnad.

Varför på nätet?

Fråga IKEA om ni får sponsra ett gäng av deras blå eller gula kassar?
Klistermärken på alla liftarna i Åre?

Vet inte vad sånt kostar, men tycker det borde ge bättre klirr än banners osv.
Annars är väl spam det som gäller

Ursprungligen av kitesurf:

Varför på nätet?

Fråga IKEA om ni får sponsra ett gäng av deras blå eller gula kassar?
Klistermärken på alla liftarna i Åre?

Vet inte vad sånt kostar, men tycker det borde ge bättre klirr än banners osv.
Annars är väl spam det som gäller

Jo nätet är inte nödvändigt för vår marknadsföring men det verkar smidigt. Vi har en del idéer men inget som är spikat ännu. Sammarbeten med andra företag tror jag är en väldigt bra idé. Gäller bara att hitta något som passar oss imagemässigt.

Många bra tips annars i denna tråd. Upskattas enormt! Har ni fler förslag så är det bara att ösa på!

Mvh
Markus
emago.se - photo and art posters

Om din firma gör något nytt eller har släppt något nytt så kan du lägga upp pressmeddelande på Newsdesk - Sök, bevaka och prenumerera pÃ¥ pressmeddelanden , gratis.

Kan ju vara bra för budgeten, men som sagt så ska det ju vara en nyhet annars funkar det inte så bra.

Senast redigerat 2008-09-11 22:48
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-09-11 22:04
Ursprungligen av fusione:

Om din firma gör något nytt eller har släppt något nytt så kan du skicka ut ett PRESSMEDDELANDE GRATIS på Newsdesk - Sök, bevaka och prenumerera pÃ¥ pressmeddelanden

VAD SÄGER DU? ÄR DET GRATIS? DET VAR SOM ATTAN!

Om du skall göra en pressmeddelande, skriv om något som är intressant, något som betyder något. "Vi har öppnat en web-shop" är inte nyheter och ingen bryr sig.

Guerilla marketing - tryck riktigt intressanta posters, posta dem överallt, kontroversiella kanske, få pressen att skriva om er.

Adwords kan fungera bra och kan vara riktigt billigt om ni hittar bra söktermer.

Ursprungligen av bjelkeman:

"Vi har öppnat en web-shop" är inte nyheter och ingen bryr sig.

Läst detta eller?

En blocketbutik borde funka som ett bra komplement.
Bra räckvidd och det verkar inte vara så dyrt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 10:31

posters är en bra idé, men då är det viktigt att dom är intressanta.
Pressreleaser är svårt, man måste ha nåt folk vill skriva om (kontroversiella)

/Tangen

1
Bevaka tråden