Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Identifiera Powerbook-17-modell

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig med mitt problem.

Köpte precis en beg. powerbook 17" 1.67Ghz som skulle vara den senaste modellen med en upplösning på 1680x1050..
Den dator som jag köpte har en upplösning på 1440x900. Enligt testet bla här på 99mac ( http://www.99.se/tester/87245-test-nya-powerbook-g4-17-a.html ) av den sista powerbooken som släpptes så känner man igen den endast genom 2st. "pluppar" på vardera sida av skärmen. Dessa finns inte på den "näst sista" utgåvan av powerbooken.
Nu till det märkliga, min powerbook har dessa pluppar men upplösning på skärmen är som jag tidigare nämnde endast 1440x900.
Är det någon som vet eller kan tänka sig vad detta kan bero på?? Är det nån inställning/uppdatering som skall göras?

Konstigt... har du redan kollat under systeminställningar>bildskärm? Jag antar att du gjort det, om inte, kolla där för säkerhets skull.

Ett annat sätt att kolla är RAM-minnet. På 1680x1050 modellen ska det vara "PC2 4200 DDR2". På den andra är det "PC 2700 DDR". Bägge minnen är på 333MHz dock, men den ena är DDR2. (Enligt Mactracker)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-09-11 19:59

Enklast måste väl vara att kolla Modellidentifierare.

Tryck på äppleloggan uppe till vänster, välj "Om den här datorn", tryck på [Mer info].

Den senaste ska heta PowerBook5,9 och den näst senaste är PowerBook5,7

Tack för svaren.. Kollade upp modellen och det visade sig vara powerbook 5,7.
Fattar då inte varför 99mac testet påpekade att man kunde känna igen 1680x1050 powerbook modellen genom de där "plupparna" Tydligen så är inte fallet. Trist.

  • Medlem
  • 2008-09-24 01:28

Hej! Vad köpte du den för? Jag ska sälja just en sån nu och behöver sätta rätt pris. Allt är topp med den förutom att en fläkt (fungerande) låter. Extra minne och adapter också.

1
Bevaka tråden