- Mikael E
- Medlem ●
- Stockholm
Vad säger ni, är det inte dags för höstens macpub för oss Umeåbor? Apple har ju precis i dag släppt lite nya produkter, det kanske finns någon som till en eventuell träff kan visa upp något från dagens skörd från Infinite Loop.
Vi vill väl inte att de lite mer söderut som tror att de är Norrlands huvudstad ska ta över stafettpinnen som så säkert hör hemma här i norr.
På vårt stamställe även denna gång? Kom med förslag på dagar.
Edit:
Den 1 oktober på Rött från kl. 18.00, vi får hoppas att "vårt" bord är ledigt. Annars kanske vi får reservera det.
Deltagarlista än så länge:
Mikael E
Adrian B (Med giltiga skäl för eventuell frånvaro)
Lufra
niklasr
gnuek
Johan S
MatsOlov
staed
Marcus K
Narogh
thor
Kan någon moderator ändra rubriken och lägga till datum?
Jo, det börjar bli dags, vi missade ju klassiska sommarpuben på O'Learys i år.
Vi behöver några veckors förvarning för att få ihop folk tror jag. Och det brukar passa bäst med tisdagar, onsdagar eller torsdagar har jag för mig.
Så vecka 39 (23-25 september), vecka 40 (30 september-2 oktober) eller vecka 41 (7-9 oktober) kanske skulle passa?
Av inläggen hittills verkar oktober vara att föredra. Vi kanske skulle säga onsdag den 1 oktober på Rött med start 18.00 för de som tänker äta och för övriga bara och dyka upp under kvällen. Några andra förslag innan vi spikar datum?
Låter som vi kan spika ett datum då, om ingen har något emot valet av dag. Den 1 oktober på Rött från kl. 18.00 Tror inte vi behöver kolla upp vem och vilka som ska äta, alltid är det någon som ska det.
Uppdaterar första inlägget med info.
Mamma-känsla, det stämmer väl även i detta fall
Eftersom jag emigrerat till det svarta ölets hemland så uteblir jag med "giltiga skäl". Jag kan fixa en lapp från morsan om ni vill
Var i Enland är du?
Tur att inte mina kolleger hör dig... Jag är på Irland, i Dublin närmare bestämt.
Förstod det Ville bara kolla om du hade koll på att det svarta ölet faktiskt kommer från London Har varit i Irland och Dublin en gång, 1979, var väldigt efter där då, hästkärror användes fortfarande tom i Dublin.
wiki: ... The beer is based on the porter style that originated in London in the early 18th century.
Lite Besserwisser. Wiskey kommer ursprungligen från Irland och inte Skottland
Förstod det Ville bara kolla om du hade koll på att det svarta ölet faktiskt kommer från London Har varit i Irland och Dublin en gång, 1979, var väldigt efter där då, hästkärror användes fortfarande tom i Dublin.
wiki: ... The beer is based on the porter style that originated in London in the early 18th century.
Lite Besserwisser. Wiskey kommer ursprungligen från Irland och inte Skottland
Visst, det kommer därifrån men det är Irländarna som dricker det i kopiösa mängder. En av mina kollegor sa på fullaste allvar att Guinness rinner ner så lätt att han måste bromsa med en budweiser då och då
Några hästkärror syns inte till, däremot kan man se en och annan rätt sjabbig byggnad som de inte hunnit knacka ned och ersätta med en kub i glas och stål.