Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tagentbord är helkonstigt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min installer slutade fungera eftersom jag hade installerat all sources. Jag ssh:ade mig in i den och tog bort de två stösta filerna som hade med installer att göra (inte programfilerna:p, utan i libary elr liknande) och nu funkar den galant, förutom att listan över alla mina installerade apps är borta:'( Apps kan jag lätt ta bort med ssh, men problemet är att jag hade installerat ett nytt tagentbord och det vet jag inte hur jag ska få bort. Jag kan inte skriva å, ä, ö och har någon konstig sak som gör att jag kan rita på skärmen och få fram bokstäverna... Hur återställer jag det??

Kan inte göra en restore, eftersom jag vill ha kvar det som e på den och min dator med musik har gått sönder så jag använder den som dator;) Men som sagt, behöver lite hjälp med det...

Kör firmware 1.1.4

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-11 22:44

Vilket program använde du för att ändra tagentbordet? Customize? I så fall så är det nog där det sitter. Winterboard finns inte till 1.1.4 va?

Via installer:)

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-12 14:55

Asså, bara ett program som ändrade tangentbordet? Det trodde jag inte gick utan man måste ha ett annat program som sköter det åt en, sen installerar med ett tema på det tangentbord man vill ha. Så fungerar i alla fall Winterboard i 2.0..
Eller vänta nu. Läste lite mer noggrant. Å Ä och Ö finns inte, och du har som en liten ruta du kan rita i. Gå in i Inställningar>Allmänt>Tangentbord>Utländska tangentbord> och kolla vilka du har förbockade. Låter som du har japanskt eller kinesiskt tangentbord.

Bara svenska förbockat. Finns det ingen fil eller nåt man kan ersätta med ett original som ändrar tagentbordet. Tagentbordet borde ju vara en egen fil!

1
Bevaka tråden