Det är ju faktiskt inte Telia som tvingar oss att använda just Telia, utan det är Apple. Men det är väl mer comme il faut här att kritisera Telia.
Jag hade hoppats att Apple skulle utmana mobiloperatörernas affärsmodell som, framförallt i USA, är minst sagt konsumentovänlig. (Med detta inte sagt att det inte var ett affärsmässigt riktigt beslut av Apple)
Jag hoppas nästan att iPhone, med nuvarande modell, floppar. Det tror jag nu inte, utan jag försöker stå emot inköp så länge jag orkar.
Som musiker, studerande etc. har jag tidigare i livet haft en minst sagt fluktuerande ekonomi, och det bär mig fortfarande emot att handla på avbetalning och dra på mig månadskostnader jag får fortsätta betala i en tämligen avlägsen framtid. Och att binda mig vid en tämligen hög samtalsavgift.
Vet någon om samtals- och dataavgifter står skrivna i sten under avtalstiden, eller om Telia låter avgifterna följa marknadspriserna nedåt, för de lär väl sjunka vidare?
Kring 2000, då samtalspriserna sjönk kraftigt, hade jag flera kompisar som satt fast med äldre abonnemang med mer än dubbelt så höga samtalsavgifter som de man kunde få med ett nytt abonnemang. Då var jag glad att jag hade betalt min telefon kontant.
Vänligen, Ylan