Tänkte jag skulle ta tillfället i akt att presentera mig här också, förhoppningsvis som ett första steg till att bli mer aktiv på forumet.
Erik Karlberg heter jag. För närvarande 28 år gammal, född på Mörkö och uppvuxen på samma ö samt i Södertälje.
För närvarande består mina dagar av hårt arbete med att bygga en butik här i Södertälje i form av VD för Kantro AB. Kantro Store blir Södertäljes första Apple Premium Reseller och vi öppnar portarna nu på lördag den 30:e Augusti (http://www.kantro.se/).
Innan detta lilla projekt ägnade jag mig åt att vara projektledare på ett företag inom telekombranchen (Birdstep) och innan dess har det varit en hel del olika anställningar inom IT/Telekom samt även någon vända inom vårdyrket.
Övrig tid går åt till att ha hand om ett par hobbyprojekt, ett företag som säljer vattenpipor på Internet, en klubb här i Södertälje och att jobba lite extra på krogen (dörren) på helgerna.
Macen och Apple har varit med sedan barnsben och jag har spenderat mycket tid framför bland annat Mac Plus, LC III, Performa 6300, PowerBook 190, PowerBook 1400c, PowerBook G4, MacBook, MacBook Pro och nu senast MacBook Air.
Apple Newton har också alltid legat mig mycket varmt om hjärtat även om storleken gjort att den inte alltid fått följa med.
Hör gärna av er om ni har några frågor kring Kantro Store och jag hoppas att även kunna bidra med en del kunskap i trådarna här framöver.
/Erik