Okej. Nu har jag försökt med det mesta men det här går inte.
Så här ser det ut. Vi har nyligen flyttat och precis fått igång bredbandet här. Comhem 24/1 via kabeltvnätet. Till vägguttaget är ett modem anslutet och till modemet är i sin tur en Time Capsule ansluten. Denna setup fungerade helt klanderfritt i den gamla lägenheten. Nu när jag packat upp allt ur kartongerna och satt upp ett nytt trådlöst nätverk vill inget funka - trots att jag gjort precis som förut och har samma bredbandsleverantör och samma utrustning.
De fel jag får är:
Gör jag en reset av Time Capsule dyker den upp i Airport-verktyg och jag kan med lite tur, för ibland fastnar den på momentet "läser in Time Capsules inställningar..." konfigurera om den och välja skapa nytt nätverk. Jag har till och med lyckast komma ut på nätet och surfa med den i.. säkert 2-3 minuter. Sedan är det tvärdött igen.
Bonusinformation:
Jag har en gammal Airport Express som fungerar perfekt här hemma. Inga problem när jag kopplar in den istället för Time Capsule, ut och surfa på nätet bara (så jag skriver det här inlägget).
Men när jag försöker med min Airport Extreme (som jag hade köpt precis före Time Capsule) så blir det EXAKT samma problem som med Time Capsule!?!?
Att både Time Capsule och Airport Extreme skulle valt att lägga av när de legat nerpackade i sina kartonger låter ganska orimligt?
Använder jag nätverkskabeln direkt från modemet surfar jag på med full hastighet (23,4 Mbit), så det är inget fel på signalen från modemet uppenbarligen.
H J Ä L P!!!