Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pwnage Tool 2.1 (Uppdaterad) Guide för iPhone 2G (Expert mode)

Tråden skapades och har fått 63 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-26 14:41

Nu är det en ny Pwnage tool släppt...

ska man uppdatera sin 2G lur från 2.01 till 2.02...lönt? Och isåfall är det enkelt med Pwnage Tool när man redan Pwnat luren en gång?

Eller vänta på QuickPwn till mac?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 15:16
Ursprungligen av carpark:

Nu är det en ny Pwnage tool släppt...

http://www.99.se/uppl-sning/249713-pwnagetool-2-0-3-sl-ppt.html

Ursprungligen av carpark:

ska man uppdatera sin 2G lur från 2.01 till 2.02...lönt?

http://www.99.se/nyhetstips-ipod-iphone/249253-iphone-firmware-2-0-2-sl-ppt.html

Ursprungligen av carpark:

Och isåfall är det enkelt med Pwnage Tool när man redan Pwnat luren en gång?

Ja. Det är enkelt. Samma instruktioner som tidigare. Se första inlägget i denna tråd.

Ursprungligen av carpark:

Eller vänta på QuickPwn till mac?

Valet är ditt.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-26 15:28

haha årets svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-26 15:32
Ursprungligen av carpark:

haha årets svar

Hur menar du? Jag letade faktiskt upp de relevanta trådarna åt dig. Hoppas att du läser vidare för att få svar på dina frågor.

  • Medlem
  • San Francisco
  • 2008-08-27 11:57

Jaa det var inte sarkastiskt menat det var bara ett väldigt praktiskt svar. Don't get me wrong!

Väntar på en iPhone 3G från staterna som är AT&T så jag funderar på att antingen låsa upp den själv eller köpa ett i-smartphone sim. Hur är det med 3G-funktionen efter man kört en unlock? Hört något om att pwnage tool inte klarar att låsa upp 3G-bandet och att det därmed inte går att surfa på 3G-nätet efter unlock... Kan någon bekräfta eller dementera detta??

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 01:32
Ursprungligen av issenisse:

Väntar på en iPhone 3G från staterna som är AT&T så jag funderar på att antingen låsa upp den själv eller köpa ett i-smartphone sim. Hur är det med 3G-funktionen efter man kört en unlock? Hört något om att pwnage tool inte klarar att låsa upp 3G-bandet och att det därmed inte går att surfa på 3G-nätet efter unlock... Kan någon bekräfta eller dementera detta??

Den som söker finner.

//Rob

jailbreakproblem

tjena har precis provat att låsa upp min iPhone 2g från 1.2 till 2.2.1 Men när jag skulle återställa telefonen så gick något fel och den hittade ej pwnage restorefilen på något vänster och nu står det att SIM-kortet måste registreras för att telefonen ska funka. någon som vet hur man kan återställa telefonen när den är i ett sånthär läge eller om man på något annat sätt kan fixa det.

//Nicklas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-28 18:18

Måste man återställa telefonen? Går det inte att bara uppgradera den med den nya programvaran?

/Erika

  • Medlem
  • Partille
  • 2008-08-28 22:23

Hmmm, alltså jag kan inte ens få Pwnage tool 2.0.2 att installeras på min dator, kör windows vista och när jag packar upp den kommer det bara upp ett fel meddelande. Någon som kan hjälpa mig?!!

Ursprungligen av flaffan:

Hmmm, alltså jag kan inte ens få Pwnage tool 2.0.2 att installeras på min dator, kör windows vista och när jag packar upp den kommer det bara upp ett fel meddelande. Någon som kan hjälpa mig?!!

Ja, försök med WinPwn som är varianten för windows.
Pwnage Tool är för mac.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-08-28 23:29
Ursprungligen av flaffan:

Hmmm, alltså jag kan inte ens få Pwnage tool 2.0.2 att installeras på min dator, kör windows vista och när jag packar upp den kommer det bara upp ett fel meddelande. Någon som kan hjälpa mig?!!

Kör med quickpwn.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-28 23:17

Någon annan som har problem med att bygga ipsw-filen?

Allt går bra fram till det momentet, men där hostar pwnageTool till och säger "sry, I haz failed". Har provat två gånger med samma resultat. Har följt instruktionerna i iClarifieds guide, som i allt väsentligt verkar vara identisk med guiden i denna tråd.

Kör Leopard, men på en gammal G5:a (icke-Intel) - kan det ha något med saken att göra?

Ursprungligen av tomaira:

Någon annan som har problem med att bygga ipsw-filen?

Allt går bra fram till det momentet, men där hostar pwnageTool till och säger "sry, I haz failed". Har provat två gånger med samma resultat. Har följt instruktionerna i iClarifieds guide, som i allt väsentligt verkar vara identisk med guiden i denna tråd.

Kör Leopard, men på en gammal G5:a (icke-Intel) - kan det ha något med saken att göra?

Har samma problem! Du har inte hittat någon lösning eller?

Edit: Hittade lösningen på en Norsk sida, problemet var att man kunde inte packa upp PwnageTool_2.0.3.1 med 'The Unarchiver' utan man var tvungen att använda 'Arkivverktyg', sen funkade det.

Länk: GUIDER: Låse opp iPhone 2.x • ipod1

Senast redigerat 2008-09-01 15:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-02 23:24

Tack för det alomolife, mitt problem berodde säkert på samma grej. Ska prova igen till helgen.

  • Medlem
  • 2008-09-14 17:48

Hej på er.

Fick error 1 i iTunes direkt efter jag satt iphone i DFU mode. (innan jag valt återställ) Någon som har nått tips?

/A

Jag synkade min 2.0.2 med itunes 7.7 under 10.4.11.
Låste upp och uppdaterade till 2.2, blev tvingad att uppdatera till itunes 8.0.
Försökte återställa till senaste synkning men den fannsnu helt plötligt inte :/

Tappade två veckor med bilder och meddelanden.

  • Medlem
  • 2008-10-30 00:04

Hmm, jag har precis försökt pwna min 1.1.4 (1.1.1 oob). Jag kunde inte få PwnageTool att fungera äed nyare fw än den som syns i skärmdumpen i instruktionen. När jag återställer får jag bara 1600-felet men telefonen mår prima ändå, utan återställning...

Ursprungligen av Baron:

Hmm, jag har precis försökt pwna min 1.1.4 (1.1.1 oob). Jag kunde inte få PwnageTool att fungera äed nyare fw än den som syns i skärmdumpen i instruktionen. När jag återställer får jag bara 1600-felet men telefonen mår prima ändå, utan återställning...

Varför kör ni ens PwnageTool när det finns så mycket rapporter om krångel med det på senare tid och QuickPwn anses mycket stabilare. Detta har tagits upp en rad gånger i massa trådar här på forumet.
Kanske dags att skapa en tips-sticky ang att köra QuickPwn framför de andra varianterna.

  • Medlem
  • 2008-10-30 09:25

Kan man köra QuickPwn utan att först ha pwnat då? Jag har läst på flera håll här på 99.se att det inte går.

Ursprungligen av Baron:

Kan man köra QuickPwn utan att först ha pwnat då? Jag har läst på flera håll här på 99.se att det inte går.

Ja, det gjorde jag.
Det är dessutom lite av poängen.
Att Pwna på ett enklare vis.

  • Medlem
  • 2008-10-30 16:00

Jag har en 2G 1.1.4, men det ska gå menar du? Självaste Robo-X har sagt att det inte går.

Ursprungligen av Baron:

Jag har en 2G 1.1.4, men det ska gå menar du? Självaste Robo-X har sagt att det inte går.

Precis vad jag hade.
Följ den här guiden(n o g a): iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)
Fungerade felfritt för mig.

  • Medlem
  • 2008-10-30 17:08

Är det olika för Mac och Win? Jag har Mac.

Ursprungligen av Baron:

Är det olika för Mac och Win? Jag har Mac.

Vågar inte svara.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-30 17:23

På G!
FW 2.2 news–> blog.iphone-dev.org

  • Medlem
  • 2008-11-01 14:23
Ursprungligen av matz:

På G!
FW 2.2 news–> blog.iphone-dev.org

Vaddå? Hr det med detta att göra?

~~~

Måste man upp till 2.* innan man pwn:ar en 1.1.4? Anledningen till att jag frågar är dels att man kan läsa Robo-X:s första inlägg på lite olika sätt, och dels att den guide jag tittar på på iClarified verkar utgå från 2.1 på en 2G.

Ursprungligen av Baron:

Vaddå? Hr det med detta att göra?

~~~

Måste man upp till 2.* innan man pwn:ar en 1.1.4? Anledningen till att jag frågar är dels att man kan läsa Robo-X:s första inlägg på lite olika sätt, och dels att den guide jag tittar på på iClarified verkar utgå från 2.1 på en 2G.

Man återställer till 2.1 i iTunes först, sen QuickPwnar.

  • Medlem
  • 2008-11-01 16:21

Men inte om man har mac, verkar det som. Om QuickPwn är jämförbar med PwnageTool så är jag med.

Okej. Människor som är duktiga. Det här kan gå.

Hej. Jag heter Daniel Eyre och kan absolut ingenting om sånt här. Vilket är olyckligt, då jag naturligtvis försökt uppdatera min iPhone nyligen. Vilket i sin tur, förstås, resulterade i att telefonen nu verkar skapligt avliden.

Detta har hänt:

Jag köper min brors USA-köpta iPhone 2G, som låsts upp via något program (vet ej vilket) för en hel massa månader sedan. Jag känner att jag vill uppdatera telefonen med nya, roliga program och så vidare, då den i dagsläget mest innehåller bajs och kiss (i programform, då förstås).

Laddar hem Pwnage Tool 2.0 (sitter på en MacBook Pro inköpt sommaren -07) och alla nödvändiga filer. Kopplar in telefonen till iTunes, trycker UPDATE. Sedan vet jag inte riktigt vad som händer. När jag ska starta upp Pwnage Tool och via den skapa en ny ipsw-fil åt telefonen, vill Pwnage Tool inte känna igen de filer jag redan laddat hem för att använda som grunder. Filerna är absolut legitima, har även provat med uppdaterings-ipsw:n som iTunes själv laddade hem inför att uppdatera telefonen. Pwnage Tool vägrar röra vid någon av filerna. Så, jag blir rädd. I min panik tror jag att jag lyckades restore:a iPhonen till något elakt default-läge (via iTunes, då), varpå alla filer på den förstås försvinner. Nu kan jag inte längre starta telefonen. Kommer till USB-sladd-skärmen (varifrån man kan ringa nödnummer, ni vet), men sedan aldrig vidare. Har jag i mitt svenska SIM-kort säger iTunes att kortet inte stödjs, och jag kan inte utforska telefonen vidare. Har jag inte i något SIM-kort alls, säger iTunes förstås att jag måste sätta i ett. Ibland säger iTunes också att det inte kan connecta till min iPhone alls, då telefonen saknar nödvändiga filer. Det var ungefär här som jag blev ledsen och började gråta på allvar.

Har jag haft sönder min iPhone, helt och hållet? Har provat att starta telefonen i recovery-mode och allt det där, har provat allt, känns det som. Men så är jag som bekant inte alls särskilt bra på sånt här, har aldrig sysslat med något liknande förut.

Jag skulle vara helt brutalt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Ni anar inte. Ni anar inte...!

Kära vänner,

på återseende.

Bevaka tråden