Hej hej...
Såhär ligger det till... Jag köpte för någon månad sedan en begagnad Airport extreme base station eftersom det var dags att byta ut min gamla d-link häck från tidigt 2000 tal.
Här börjar det... Ja, jag fick aldrig igång AP stationen eftersom den vägrar acceptera nån annan dator än min MBP. Alla andra datorer kan koppla upp på den men kommer inte ut på nätet. Efter att ha slitit mitt hår och gjort allt jag kan komma på så erkände jag mig besegrad och kopplade in min gamla dlink igen och allt fungerade... alla andra datorer kunde surfa som dom ska.
Nu för kanske två dagar sedan så kunde jag inte komma in på Facebook hemifrån, skitsamma tänkte jag och fortsatte som vanligt tills idag... idag kan jag knappt komma in på nån sida (fast facebook har börjat fungera igen) varken MW forum, tradera, google mm. mm fungerar, tämligen irriterande. Jag kan inte hämta mail ifrån mina spray & home konton längre... MSN, ICQ och mitt ichat loggin vill inte koppla upp i adium och mitt .me konto är tämligen ostadigt.
Nu har jag efter att jag var in i dlinkens inställningar och meckade lite så fungerar AP med iMacen men ingen annan (Inte MBP heller som den bara fungerade på tidigare) och jag kan inte få Dlinken att fungera igen...
Så här sitter jag kan bara surfa på en dator, kan bara surfa på vissa sidor och dom sidorna jag kan surfa på laddas in skitsnabbt till en tredjedel för att sedan bli jätte långsamma.
WHATS UP WITH THAT!?