Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HD crash - Sync iTunes min iPhone

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag fick tyvärr uppleva en HD crash i lördags. Min älskade Macbook gick ner sig totalt. Allt sedan Juli-08 borta! Det var den senaste backupen jag hade!
Nu till frågan. Jag har bytt HD och fickat till laptoen igen. Nu är jag skall synca min iPhone till mitt "nya" itunes blir jag osäker.

Vad händer med mina kontakter i luren? När jag synkar lägg dom då över till iTunes/kontakter i datorn? Eller ersätts kontakter i telefonen med ingenting?
Jag har ju nämligen inget i datorn av den typen! Vågar jag?

Det är ju en smärre katastrof om jag förlorar alla telefonnummer!
Det blir ju inte bättre av att den sätter igång att backaup luren (som tar en evighet) för att på slutet misslyckas med backupen!

Vad skall jag göra. Kan man leta igen kontakter via SSH? Samma sak gäller en del bilder jag har i luren som inte finns kvar någon annanstans. Dom bilderna ligger Ej i bilder tagna med kameran i luren.

Hjälp.

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-09-15 00:18

Du kommer att få upp en ruta där iTunes frågar dig om du vill "Avsluta synkning, Slå ihop konton eller ersätta konto". Så ser det iaf ut på Windows. Vad detta betyder är helt enkelt att du slår ihop iphone infon med den som finns på din dator. Vad du INTE ska göra är att trycka på ersätt... Då ersätter du infon på iphonen med det som finns i datorn, och eftersom din dator är helt ren (antar jag) kommer din IPhone att bli likadan.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-15 06:22
Ursprungligen av skellefteroger:

Hej! Jag fick tyvärr uppleva en HD crash i lördags. Min älskade Macbook gick ner sig totalt. Allt sedan Juli-08 borta! Det var den senaste backupen jag hade!
Nu till frågan. Jag har bytt HD och fickat till laptoen igen. Nu är jag skall synca min iPhone till mitt "nya" itunes blir jag osäker.

Vad händer med mina kontakter i luren? När jag synkar lägg dom då över till iTunes/kontakter i datorn? Eller ersätts kontakter i telefonen med ingenting?
Jag har ju nämligen inget i datorn av den typen! Vågar jag?

Det är ju en smärre katastrof om jag förlorar alla telefonnummer!
Det blir ju inte bättre av att den sätter igång att backaup luren (som tar en evighet) för att på slutet misslyckas med backupen!

Vad skall jag göra. Kan man leta igen kontakter via SSH? Samma sak gäller en del bilder jag har i luren som inte finns kvar någon annanstans. Dom bilderna ligger Ej i bilder tagna med kameran i luren.

Hjälp.

Hade samma nyligen och det var inga problem.

Glöm inte att auktorisera datorn först då läggs program över från telefonen till datorn också.

1
Bevaka tråden