Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bluetooth på IPod Touch

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-09-14 19:11

För er som missat det, titta på ifix.

Men för er andra, som redan vet om det så har ju ipod touch 2G ett riktigt BT chip, till skillnad från alla rykten som cirkulerade med 1G.

Detta, med tillägg till att den nu har audio in får mig att nästan studsa och hoppa i stolen

Jag vill inte ha en iphone då den är stor, fet, klumpig och dålig software. Jag vill ha min otroligt lilla LG telefon där jag har Windows mobile för jobbet. Men att lyssna på musik med min ipod innebär ju att jag inte hör telefonen, tills nu?

Med BT skulle jag kunna låta mitt samtal hamna i min ipod, och min itunes skulle få pause. Jag skulle även kunna köra 3G och köra data till min IPOD; så jag inte behöver vänta tills jag får wifi för att ladda hem ett nytt spel

Tror ni apple kommer släppa en software update till ipod 2G och lägga till dessa, helt underbara funktioner, eller är det "köp en ipod ditt äckel" som gäller?

Tror inte Apple kommer släppa en update som innebär trådlös musik via bluetooth. De tycker säkert att ljudet blir för dåligt för att associeras med Apple.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 00:05
Ursprungligen av Emil Rimsby:

Tror inte Apple kommer släppa en update som innebär trådlös musik via bluetooth. De tycker säkert att ljudet blir för dåligt för att associeras med Apple.

...eller att batteriet tar slut direkt eftersom BT kräver ström?

Som jag har förstått det så är det inte heller ett "riktigt" BT-chip, utan bara ett för Nike+. Det kanske går att komma runt på nåt sätt iofs...

• Oregistrerad
  • 2008-09-16 10:25

Nu var det inte det jag menade, jag menade att musiken självklart ska gå via hörlurarna, men att ljud från min MOBILTELEFON ska gå via BT.

Det är ett riktigt BT chip, det är inget snack om det! - Dock använder dom det pga. att Nike+ använder exakt samma frekvensband (2.4 Ghz) - Vilket för övrigt viss WiFi gör också.

Det är nog bara frågan om lite tid innan det går att hitta en ***-braked telefon som har enablat chippet. Då behövs bara en BT audio driver så man kan låta ipoden agera som ett headset till telefonen.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-16 15:09

Lite offtopic kanske, men varför anser du att iPhone har dålig mjukvara? Det är ju samma som det är i din touch.. hm.

• Medlem
  • 2008-09-24 15:51

En annan "take" på detta borde ju vara att kunna koppla Touch<BT>Telefon<3G>Internet och på så sätt kunna få tillgång till internet även om man inte är i WiFi-täckning. Jag hade någon tanke på att det borde gå att köra Touch<WiFi>Telefon<3G>Internet - men det kräver väl någon form av routing i telefonen som kanske inte är så lätt att fixa

finns redan lösning på detta om du har en nokiatelefon med symbian series 60 3rd edition.

1
Bevaka tråden