Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man på något sätt använda bilderna tagna med iphone?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-15 19:54

Utanför telefonen? Måste man maila dom isf eller kan man på något sätt föra över de till andra telefoner eller datorer på något annat sätt?

Koppla iPhone till Mac med USB. Starta Bildinsamling.

I många fall öppnas iPhoto automatiskt när du kopplar in din iPhone till din mac. Men du kanske inte har en mac?

Jag lägger upp en del direkt på mobileme och flickr, funkar direkt från telefonen. Sen synkar jag förstås med iPhoto varje gång jag kopplar den till datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-15 23:35

Köp en Mac

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-16 09:04

Det ska fungerer i Windows också. Det är bara att starta ett program som du använder för att importera bilder från en kamera.

//Rob

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-09-18 22:47

Kör du windows så är det bara koppla in o öppna "Den här datorn" så har du din iPhone där. Har du ens testat o koppla in den i datorn o se vad som hände?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 19:24
Ursprungligen av urkass:

Kör du windows så är det bara koppla in o öppna "Den här datorn" så har du din iPhone där. Har du ens testat o koppla in den i datorn o se vad som hände?

Inte i XP i alla fall...

Ursprungligen av d-boy:

Inte i XP i alla fall...

Jag kör XP och har iPhonen(bara bilderna) som en extern enhet i utforskaren längst ned under sista hårddisken och kontrollpanelen. Detta utan att ha gjort någon särskild inställning alls.
Detta finns på samtliga datorer jag kopplar in den i via USB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-20 09:52
Ursprungligen av urkass:

Kör du windows så är det bara koppla in o öppna "Den här datorn" så har du din iPhone där. Har du ens testat o koppla in den i datorn o se vad som hände?

Ursprungligen av theplague:

Jag kör XP och har iPhonen(bara bilderna) som en extern enhet i utforskaren längst ned under sista hårddisken och kontrollpanelen. Detta utan att ha gjort någon särskild inställning alls.
Detta finns på samtliga datorer jag kopplar in den i via USB.

Ja, det har ni ju rätt i!
Jag hade ju glömt att alla mina kamerabilder raderades förut...
Fy på mig!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-09-22 11:45

Jag har inte testat att köra den direkt i datorn eftersom allt annat hela tiden prompt skall lösas genom itunes... Svårt att veta att just detta var undantaget som bekräftade regeln...

Men, jag tackar för svaren...

i Windows Vista så frågar windows mig varje gång jag kopplar in min iPhone eller iTouch om jag vill importera bilderna.

  • Medlem
  • 2008-10-02 00:02

Nu har utforskaren slutat att visa upp iphonen bland de andra hårddiskarna, hur kan det komma sig? Jag har kontakt med itunes och allt fungerar som vanligt förutom att jag inte kan "bläddra" i iphonen.
Jag minns att det brukade dyka upp en ruta som frågade om jag vill bläddra i enheten (iphonen),.. men den har försvunnit, hur kan man få upp den igen?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 00:50
Ursprungligen av NaVe:

Nu har utforskaren slutat att visa upp iphonen bland de andra hårddiskarna, hur kan det komma sig? Jag har kontakt med itunes och allt fungerar som vanligt förutom att jag inte kan "bläddra" i iphonen.
Jag minns att det brukade dyka upp en ruta som frågade om jag vill bläddra i enheten (iphonen),.. men den har försvunnit, hur kan man få upp den igen?

Den optionen försvinner efter att du har installerat iTunes.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 07:55
Ursprungligen av Robo-X:

Den optionen försvinner efter att du har installerat iTunes.

//Rob

Gör den?

Jag får alltid upp om jag vill se mina bilder när jag sätter i iphonen.

Ursprungligen av zappee:

Gör den?

Jag får alltid upp om jag vill se mina bilder när jag sätter i iphonen.

Det var väl det att den inte dyker upp som hårddisk han menade?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 08:05
Ursprungligen av akerstrom:

Det var väl det att den inte dyker upp som hårddisk han menade?

Ja och jag sa att min fortfarande kommer upp som hårddisk med iTunes installerat.

Ursprungligen av NaVe:

Nu har utforskaren slutat att visa upp iphonen bland de andra hårddiskarna, hur kan det komma sig? Jag har kontakt med itunes och allt fungerar som vanligt förutom att jag inte kan "bläddra" i iphonen.
Jag minns att det brukade dyka upp en ruta som frågade om jag vill bläddra i enheten (iphonen),.. men den har försvunnit, hur kan man få upp den igen?

Prova att gå in i Mappinställningar, Visning och bocka ur "Dölj dolda filer och mappar".

Aha, jag tyckte du sa "Jag får alltid upp om jag vill se mina bilder när jag sätter i iphonen." men nu förstår jag att du menade hårddisken. Sorry.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-10-02 17:31
Ursprungligen av akerstrom:

Aha, jag tyckte du sa "Jag får alltid upp om jag vill se mina bilder när jag sätter i iphonen." men nu förstår jag att du menade hårddisken. Sorry.

Lugnt

Kapar den 10 månader gamla tråden lite...

Min flickvän har skaffat en iPhone 3GS. När hon kopplar in den i sin PC med Vista så har jag ställt in så att alla bilder på iphonen synkas och läggs i en mapp på datorn. Även de filmer hon tagit med telefonen synkas. Problemet är att nästa gång telefonen sätts in så synkas filmerna (bara filmerna alltså) återigen och det bildas således dubletter. Nästa gång samma sak, alltså tripletter. Går det att åtgärda detta? Bilderna är det inga problem med utan bara filmerna som hon tagit med iPhonen.

//Irre

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2009-08-24 19:00
Ursprungligen av ihrelius:

Kapar den 10 månader gamla tråden lite...

Min flickvän har skaffat en iPhone 3GS. När hon kopplar in den i sin PC med Vista så har jag ställt in så att alla bilder på iphonen synkas och läggs i en mapp på datorn. Även de filmer hon tagit med telefonen synkas. Problemet är att nästa gång telefonen sätts in så synkas filmerna (bara filmerna alltså) återigen och det bildas således dubletter. Nästa gång samma sak, alltså tripletter. Går det att åtgärda detta? Bilderna är det inga problem med utan bara filmerna som hon tagit med iPhonen.

//Irre

Provade precis och samma problem här. Den lägger in dom flera gånger vilket sög då jag inte vill behöva ta bort bilderna på telefonen och välja att dom synkas i mappar varje gång gör inte saken bättre utan då får man dubbletter ändå ju.

1
Bevaka tråden