Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google calendar på iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-28 08:30

Någon som vet hur man lägger till händelser i gCal på iPhonen. Enligt dokumentationen skall det gå, men jag får inte upp textfältet!

Mobile Google Calendar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-07-28 09:04

Står ganska tydligt på sidan du länkar till:

Citat:

...adding new events using Google's natural language processor...

I bilden ger de även ett exempel:

Citat:

e.g., Dinner with Michael 7pm tomorrow

Tror att det även skall gå bra att använda svenska. Funkar åtminstone i den vanliga versionen

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-07-28 09:09

Jag får inte upp något textfält, så därför kan inte jag lägga till någon händelse.

Jag får bara upp mina redan inbokade händelser?

Får någon anan upp textfältet?

Det är inte helt trivialt eftersom inmatningsfältet inte verkar synas i den iPhone optimerade versionen av kalendern. Det är lite konstigt eftersom man i andra Google verktyg kan välja mellan "mobile" eller "desktop" för att lösa sådana här problem men just för kalendern så verkar det inte fungera.

Mitt förslag är att använda dig av iGoogle sidan. Där kan du komma åt inmatningsfunktionen. Jag har också skapat ett eget bokmärke som gör att jag kommer direkt till inmatningssidan.

www.google.com/calendar/event?action=TEMPLATE

Samma problem här; jag får inte upp något fält att fylla i nya händelser i. Jag ser bara mina redan inbokade. Finns det verkligen inget sätt att boka möten i G-cal för iPhone?

Ursprungligen av iBjorn:

Jag får inte upp något textfält, så därför kan inte jag lägga till någon händelse.

Jag får bara upp mina redan inbokade händelser?

Får någon anan upp textfältet?

Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Samma problem här; jag får inte upp något fält att fylla i nya händelser i. Jag ser bara mina redan inbokade. Finns det verkligen inget sätt att boka möten i G-cal för iPhone?

Tja, nu tänker jag vara riktigt sarkastisk... Läste du mitt inlägg ovanför ditt?

Jo jag har läst inlägget, så jag är värd all sarkasm
Jag hade bara hoppats på att det fanns någon annan lösning.

Ursprungligen av BlackSmp:

Tja, nu tänker jag vara riktigt sarkastisk... Läste du mitt inlägg ovanför ditt?

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2008-09-16 06:54
Ursprungligen av Tomas Svedgård:

Samma problem här; jag får inte upp något fält att fylla i nya händelser i. Jag ser bara mina redan inbokade. Finns det verkligen inget sätt att boka möten i G-cal för iPhone?

Det fungerar visst numera, man bara om du har Engelska som språk inställt.

Byt till Engelskt interface, så får du upp fältet. Du måste också använda Engelska uttryck som "dinner, 6 pm"

Där ser man, du menar alltså att ändra språk i Google Calendars inställningar (när jag är inloggad på webben)? Det lustiga är att jag fick det att funka för nån dag sen, då jag satt och lattjade runt med mitt (nystartade) kalenderkonto, d v s jag kunde köra Quick add i iPhonen. Det kan mycket riktigt vara så, att jag då körde kalendern på engelska.

EDIT: Har testat och det funkar! Det går dock att skriva svenska ord, med å, ä, ö. Har även testat både 13.00 samt 1 pm och båda funkar. Skönt! Men jäkligt konstigt att Google (inte) löst det på det sättet. Hoppas de uppdaterar... Tack iBjorn!

Ursprungligen av iBjorn:

Det fungerar visst numera, man bara om du har Engelska som språk inställt.

Byt till Engelskt interface, så får du upp fältet. Du måste också använda Engelska uttryck som "dinner, 6 pm"

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 23:12

Flyttade tråden till en mer passande forumsdel.
/Moderator

intressant. Ska prova att byta språk. Samt att låta bli sarkasmmoden. Det var onödigt av mig. Sorry!;)

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2009-03-26 22:24

synca ical med macen och iphone.

kika på detta funkar kanon:-)

http://www.google.com/support/mobile/bin/answer.py?answer=138744&topic=14252

Lägg till ett Microsoft Exchange konto i inställningar så skall det fungera alldeles utmärkt, jag sköter alla mina bokningar via Google Cal och fungerar felfritt!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-04-07 16:30

Tycker de kan fixa det för yahoo med

1
Bevaka tråden