Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta konto till Mac som har ett annat konto

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja flytta mitt konto från en Mac med all info till en annan Mac. Dock har den andre datorn redan ett konto (med filer och allt) som jag skulle vilja behålla.
Fixar flyttassistenten detta? eller sabbar blir det en stor röra eller vad?
Anledningen är att jag sålt en dator och det kommer ta en månad eller så innan jag kan köpa en ny. Så jag skulle vilja använda dator nummer två undertiden innan jag kan migrera till en ny. Men dator nummer två är frugans och jag vill ju för husfridens skull inte radera hennes saker. Så jag skulle uppskatta tankar och om någon har gjort liknande manöver.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-09-16 16:36

Flyttassistenten fixar detta. Välj bara att flytta över ditt konto och ev program som inte redan finns hos den andra datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 17:32

Kontona måste ha olika namn.

Jag gjorde det via timemachine då jag varken hade lan eller firewire kablar. Intressant nog så följde inte mina uppdateringar i Leopard, Itunes, quicktime med (kanske alla uppdateringar). Hade 10.5.5 på den datorn jag flyttade men "bara" 10.5.2 på den jag flyttade till.
Lite irriterande men det går ju lösa.
(Tack och lov att jag inte hade PC, där tror jag detta vore mycket svårare.)

1
Bevaka tråden