Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal visar fel tid på möten efter synkning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 00:52

Har sökt i trådarna här utan att finna något liknande, hur som helst:

Låt oss säga att jag skriver i någonting i telefonens kalender, "10.00 Hötorget". När jag sedan synkar med datorn, dyker "Hötorget" upp 23.00 på kvällen i iCal.
Är det något som jag ställer in eller är det en bugg? :">

--
avaris

Har du MobileMe eller synkar du det med iTunes?

Om du har MobileMe kan du logga in på me.com och gå in i inställningarna och se till att tiden stämmer (Stockholm GMT +1 eller vad det nu är). Prova det. Det är mitt tips!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 01:06
Ursprungligen av henkebarn:

Har du MobileMe eller synkar du det med iTunes?

Om du har MobileMe kan du logga in på me.com och gå in i inställningarna och se till att tiden stämmer (Stockholm GMT +1 eller vad det nu är). Prova det. Det är mitt tips!

Jag synkar med iTunes, inte gett mig på MobileMe än.
iTunes 8 samt senaste programvaran i iPhone, uppdaterade idag.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-17 11:25

Ändra från cupertino time

Hade samma problem upptäckte att i settings på iphone finns en tidszon angivelse som är per default satt till cupertino time. Prova ändra den, funkade för mig.

Lycka till!

/ V

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 02:36
Ursprungligen av vidir:

Hade samma problem upptäckte att i settings på iphone finns en tidszon angivelse som är per default satt till cupertino time. Prova ändra den, funkade för mig.

Lycka till!

/ V

Det fanns en inställning vid namn "automatisk tidsinstallning", den klickade jag ur i iPhone och testar igen...valde Stockholm.

Tack för tipset!

1
Bevaka tråden