Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Händer något på ljudspärrs-fronten?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPod Nano 3g och irriterar mig väl precis som alla andra på det här med ljudspärren. Har läst massa gamla trådar här och i vissa har det stått att nya program håller på att utvecklas som ska kunna ta bort ljudspärren även på den nya nanon. Men det verkar inte som nåt har hänt? Alla verkar bara acceptera att den är helt omöjlig att få bort. Har egentligen ganska svårt att tänka mig det då riktigt datorkunniga människor alltid brukar kunna lyckas hitta en väg runt. Eller finns det något sätt som fungerar att ta bort volymspärren nu?
Vad rekommenderar folk för lurar som det är bra volym i från början? Ska nämligen köpa mig ett par nya nu.
Tacksam för svar!

Tror inte att det händer nånting nytt på den fronten. Inte vad jag har kunnat utröna iallafall.
Du får skaffa dig ett par dyra inear lurar om du ska få ok ljud. Eller som jag har gjort, köpa en rejäl portabel hörlursförstärkare: HeadAmp Pico Portable Amp (w/ optional upsampling 24/96 USB DAC) Pre-Order Thread - Head-Fi: Covering Headphones, Earphones and Portable Audio

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-07-15 23:54

ljudstyrkan räcker ju mer än väl till på alla ipod nanos, har haft en av varje generation. bara att ställa ljudspärren på högsta o sedan tuta o köra.. .vettetusan hur ni ska stå ut med mer än vad som är max redan som det är..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-17 11:31

när jag kopplar min Nano 3rd gen till min stereo via en 3.5mm ljudkabel blir ljudet sjukt lågt.. Finns det något annat jag kan göra åt det?

Har alla generationer haft justerbar ljudspärr? nånstans läste jag att det är en nyhet på G4? men det kanske det inte e?

/H

1
Bevaka tråden