Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FW 2.1: Kan inte uppdatera apps genom appstore

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Riktigt tråkigt problem här. Det har kommit en uppdatering för NY times appen från 1.3 till 1.4. När jag går in i uppdatera i appstore från min iPhone så står programmet där och det står 1.4. När man klickar på den för att gå in och uppdatera så står det installerad i en grå ruta som inte går att klicka på! Och det står 1.3 till vänster om den. Lite tråkigt om man ska va tvungen till att uppdatera från iTunes hela tiden...

(skriver från iphone BTW AWESOME!!)

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2008-09-14 23:45

Jag kan inte uppdatera några av mina apps! Kan vara för att jag har modifierat mobileinstallation ^^

Min iPod Touch kraschade några gånger när jag försökte uppdatera genom iPoden så det har jag slutat med helt. Siffrorna på antalet uppdateringar stämmer inte heller, dvs det som står på iPodens AppStore stämmer inte när man går in på iTunes. Jag vet inte om detta är något som är fixat i och med 2.1 som jag laddade ned i fredags. Har inte vågat pröva. Mitt råd är att du uppdaterar genom iTunes.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 14:39

Nu har jag också råkat ut för samma sak, skall uppdatera men står installed och är grå i appstore?

iPhone G1 FW 2.1.

på min står det "installerad" i grå text. sak samma

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-09-15 15:27

Samma sak på min när jag fick uppdate på sppedtest, verkar ju va ett utbrett problem...

Har själv fått ett par uppdateringar idag men det var inga problem med att uppdatera dessa.

Kanske bara händer lite då och då. Jag uppdaterade precis som vanligt ett program nu.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-15 18:05

Konstigt, nu fungerar uppdateringen för mig också (Sitter i hemmanätverket nu) det fungerade inte via jobbets... även fast jag kan installera apps från scratch där... mycket konstigt.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-17 12:31

För vissa kan detta problemet uppstå om man använder en gammal version av mobileinstallation. Har du det problemet och vet att du använder en gammal version så byt till 2.1.
Värt ett försök.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-17 22:09
Ursprungligen av TomasB:

För vissa kan detta problemet uppstå om man använder en gammal version av mobileinstallation. Har du det problemet och vet att du använder en gammal version så byt till 2.1.
Värt ett försök.

Tråden handlar om folk som redan sitter på 2.1 och har problemet så jag tror inte detta löser det.

  • Medlem
  • Habo
  • 2008-09-22 08:47

Var tydligen inte tydlig nog. Jag menar version 2.1 av mobileinstallation.

1
Bevaka tråden