Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Split, Cue, Join mp3/audio

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett program som heter "Fission" till Mac OS X och jag håller på och utforskar det lite närmre. Vill inte köpa licens för programmet än då jag är lite skeptisk. Det verkar inte finnas en automatiserad Join-funktion utan det förväntas skötas manuellt av användaren, alltså kopiera en slinga och klistra in den efter en annan. Och själva splittandet är aningen jobbig den också då man inte ens kan ge ett numeriskt värde till hur långt in i en fil den ska splitta. Nu får man alltså zooma in till max och dra fram och tillbaka, ändå får man ett par millisekunder över här och där…

Min fråga är ganska enkel; finns det någon riktig killer-app som kan joina, läsa cue filer, splitta, redigera ljud och har ett fint och lättförståeligt gränssnitt, kan läsa större antal filformat (.mp3, .flac, .aiff, .wma etc.) men som även ger en möjligheten att kunna utföra avancerade funktioner. Till mac alltså. Det får gärna kosta (behöver inte vara snordyrt, men runt 100-500 spänn)... gratis går bra också

Tacksam för hjälp…

Senast redigerat 2008-09-11 21:17

ANYONE? Snälla!!!

Vad är det du ska göra mer exakt? Jag förstår tex inte varför du behöver/vill kunna ange värden för klippen. Är det för att göra musik, eller något helt annat?

(För övrigt är det för att Fission jobbar lossless med mp3-filer som det inte går att klippa exakt där man vill, det beror alltså på filformatet. Jobbar du med AIFF eller liknande antar jag att du kan klippa på samplenivå.)

Provat Audacity ?

Audacity: Free Audio Editor and Recorder

Klarar nog det mesta av det du vill. Kan ju vara värt att prova - det kostar ju bara lite av din tid...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-12 07:46

Amadeus Pro är en höjdare för att klippa musik.

Tack för svaren alla ni. Jag skall prova programmen snarast (Amadeus Pro känns ganska aktuell).

Dock undrar jag vad det finns för skillnader mellan Amadeus Pro och Fission, någon som vet?

1
Bevaka tråden