Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vågar jag Jailbreaka min iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag som så många är säkert nöjda med iPhone 3G, men nu blir man lite frestad att Jailbreaka den, speciellt nu när man kan ladda hem massor av program. Min fråga är nu om det är någon som stött på problem med att den blir obrukbar, och hur i så fall man kan åstadkomma det. Går det att köra en Restore på den i så fall?

Thomas

Det verkar vara mycket ovanligt att telefonerna blir obrukbara bortom all räddning. De brukar nästan alltid gå att återställa. Jag tror knappt jag hört talas om en telefon som helt gått sönder av jailbreak.

Men om du vågar jailbreaka kan nog endast du själv svara på

det har du rätt i, jag jailbreakade min iPod Touch och den fungerar ju bra.... ska jag använda pwntool eller quickpwn?

Har du Jailbreakat din Staed?

Har inte jailbreakat sedan jag uppdaterade till 2.1, men tidigare så. Använde PwnageTool.

hur funkar pwntool, hur går jag till väga?? Tacksam för hjälp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-17 16:47

Jag har heller aldrig hört om någon som lyckats förstöra sin iPhone genom att hacka den.

Själv har jag en 2G-iPhone och har därför inget val. Vill jag kunna använda den i Sverige måste jag hacka den helt enkelt.

Ursprungligen av thomasknutson:

hur funkar pwntool, hur går jag till väga?? Tacksam för hjälp

Det finns hur många bra enkla guider som helst du kan hitta bara genom en enkel sökning på google eller här på forumet.

quikpwnar nu

allting funkade perfekt tills jag skulle starta om efter en SSH, då stod den i startläga med apple loggan, och vibrerade så fort jag kopplade in den via usbn... any ideas?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-17 20:15

Startar den upp eller stannar den på Apple logot? Använde du installer eller cydia för att installera ssh?

//Rob

jag använde cydia när jag installerade OpenSSH, behöver jag även togglerssh? Den startar upp och stannar vid apple logotypen. Provade även med Pwntool

  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-18 09:53

Toggle ssh har jag aldrig använt. Och jag tror inte man måste starta om iphone efter att ha installerat open ssh. Har ingen aning vad som kan ha gått snett.

//Rob

  • Medlem
  • 2008-09-21 23:24

jag som Ni tycker också att detta är jobbigt. Min iPhone/iPod touch SKALL bara vara under MIN fullständiga kontroll.

Jag undrar. Nu har jag den uppgraderar enligt Apples alla önskemål. Fungerar bra. Jag har en del gratisprogram som verkar kul. Men… när jag tidigare hade jailbreakat den så hade bla ett program HP11c - som jag älskade (alltså min gamla miniräknare från skolan!) Jag vill ha in den igen. Hur?

Sedan hade jag ett antal kortspel etc. som jag OCKSÅ vill ha in. Men jag vill INTE loosa alla inställningar som jag har gjort just nu.

Hur exakt 'backuppar' jag min iPod?

Kommer Apple ALLTID att plocka bort 'ej välsignade' saker från våra bärbara?!?! Det är väl du och jag som köpts dem - eller…?

nu är den jailbreakad, igen, och uppdaterad Mobileinstaller så att jag kan synca crackade spel/ program, och det fungerar skitbra, är lite beroende av Real Football bara

1
Bevaka tråden