Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Glosförhör

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har på gamla dagar börjat plugga tyska och måste råplugga glosor precis på samma sätt som jag gjorde i grundskolan. När jag en gång i tiden använde windows 3.11 så fanns det minsann olika program där man kunde föra in och sedan öva på glosor - är det någon som har sett något liknande program till Mac OS? Hoppas att det finns någon på forumet som kan göra mig till stjärna på kvällskursen!

Tack på förhand.

Min son använder Glosboken.se - Plugga glosor och språk online!, kolla in den.

Jag kör med ProVoc - Free Vocabulary Trainer for Mac OS X för att lära mig japanska.

Tack för hjälpen!
Guldtips - båda två.

Jag är själv väldigt förtjust i Genius (och använder det precis som föregående talar för att plugga japanesiska). Kolla in här: jrc Software: Genius

Efter att ha tittat in ProVoc måste jag dock säga att det verkar betydligt mer funktionsspäckat än Genius (som dessutom verkar ha somnat in). SKa helt klart prova det. Tack för tipset!

Ledsen att spamma tråden, men ProVoc... Oj, oj, oj! Hittade direkt en pvoc-fil med alla glosor från min gamla lärobok (Genki), och det här kommer avgjort bidra till att jag tar tag i plugget igen.
Stort tack Standout (och hojta gärna till om du har fler pvoc-filer att dela med dig av )!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-03-23 23:45

Hej! Finns det någon glosförhörsapp till iphone? Jag har samlat mina glosor i ett kalkylblad på iphonen och det skulle vara suveränt med en app som importerar orden och förhör mig.

1
Bevaka tråden