Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Windows-jailbreak/Unlock av fw 2.1?

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns säkert svaret i flera trådar, men det är lite därför jag startar den här... "Hela tiden" diskuteras det utifrån jailbreak på Mac.
För att samla info om Jailbreak och Unlock av fw 2.1 i Windows.

Så, vilken/vilka metoder finns för detta?
Om det nu finns.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 13:51
Ursprungligen av theplague:

Nu finns säkert svaret i flera trådar, men det är lite därför jag startar den här... "Hela tiden" diskuteras det utifrån jailbreak på Mac.
För att samla info om Jailbreak och Unlock av fw 2.1 i Windows.

Så, vilken/vilka metoder finns för detta?
Om det nu finns.

Bra att det äntligen finns en tråd för det så man slipper störa i mac-trådarna.

Någon som lyckats hacka sin 2.1 i windows? Hur i så fall? Nån bra guide?

Jaap jag har lyckats...

Hämta hem en custom frimware från nån torrentsite sen använd denna guiden iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0.x 3G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5] följ allting tills du har telefonen som white screen därefter använder du itunes 8 till att shift restore funkar klockrent

Edit kanske skall nämna att jag tog hem en fw som inte var aktiverad till en 3G kan alltså inte bekräfta hur det fungerar på en G1/2G

Senast redigerat 2008-09-18 18:05
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 17:57

Härligt, tack för tipset!

Varsågod funka klockrent första gången jag provade så jag förmodar att det funkar för er alla andra oxå.

Äntligen behöver jag inte vänta på Winpwn 3.0 längre:)

Ursprungligen av marc1301:

Jaap jag har lyckats...

Hämta hem en custom frimware från nån torrentsite sen använd denna guiden iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0.x 3G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5] följ allting tills du har telefonen som white screen därefter använder du itunes 8 till att shift restore funkar klockrent

Edit kanske skall nämna att jag tog hem en fw som inte var aktiverad till en 3G kan alltså inte bekräfta hur det fungerar på en G1/2G

Måste bara fråga, får man Cydia och Installer med på det där viset?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 20:40

Jag får error 6 eller error 1600 hela tiden.. har testat både DFU och vanligt.

Ursprungligen av theplague:

Måste bara fråga, får man Cydia och Installer med på det där viset?

Jaap både installer men det berors iof på vad för fw du plockar hem från torrentsiten

Så här gjorde jag!

1 plockade hem en custom FW 2.1 från en stor känd torrentsite
(den jag plockade hem var custom med installer ,cydia not activated och no bootlogos

2 ladda hem winpwn 2,5

3 följde denna guiden till punkt och pricka iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0.x 3G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]

4 när man kört igenom winpwn 2,5 och skapat en custom ipsw av 2.0.2 så vill winpwn att man skall sätta iphonen i dfu mode följ guiden i programmet.

5 när skärmen på iphonen är vit så kan du stänga winpwn och öppna itunes som kommer att säga att din telefon är i återställningsläge.

6 Shift restore och välj ipsw filen du hämtade från torrentsiten INTE 2.0.2 filen.

Winpwn används i denna guiden enbart till att pwna inte skapa en fil hoppas det lyckas för er
Har själv gjort det på 2 st 3g modeller

Tänk på så att ni hämtar rätt custom fil på nätet så den passar om det är en 2g el 3g

Ursprungligen av marc1301:

Så här gjorde jag!

1 plockade hem en custom FW 2.1 från en stor känd torrentsite
(den jag plockade hem var custom med installer ,cydia not activated och no bootlogos

2 ladda hem winpwn 2,5

3 följde denna guiden till punkt och pricka iClarified - iPhone - How to Jailbreak Your 2.0.x 3G iPhone (Windows) [WinPwn 2.5]

4 när man kört igenom winpwn 2,5 och skapat en custom ipsw av 2.0.2 så vill winpwn att man skall sätta iphonen i dfu mode följ guiden i programmet.

5 när skärmen på iphonen är vit så kan du stänga winpwn och öppna itunes som kommer att säga att din telefon är i återställningsläge.

6 Shift restore och välj ipsw filen du hämtade från torrentsiten INTE 2.0.2 filen.

Winpwn används i denna guiden enbart till att pwna inte skapa en fil hoppas det lyckas för er
Har själv gjort det på 2 st 3g modeller

Tänk på så att ni hämtar rätt custom fil på nätet så den passar om det är en 2g el 3g

Så, guiden fungerar garanterat för 2G med?
I sådana fall undrar man ju varför iClarified inte har en sådan guide med: iClarified - Tutorials - iPhone

kanske för att vi é före iclarified:) det enda som skiljer är ju att du använder winpwn till att peña itunes och din telefon till att tä emot custom ipsw filer.
se
Om det behåller unlocken på din 2g kan jag ej svara på men enligt många andra som uppdaterat via pwnage tool så é det bara jailbraken som försvunnit och att den här fortsatt att våra olåst.

Mvh marcuss

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 20:40

Jag körde efter den här guiden:
Jailbreak iPhone 2.1 - QuickPWN - iPhone, iPod Touch, jailbreaking, and more!
Jag har både Cydia och Installer installerat.

Ursprungligen av mauno:

Jag körde efter den här guiden:
Jailbreak iPhone 2.1 - QuickPWN - iPhone, iPod Touch, jailbreaking, and more!
Jag har både Cydia och Installer installerat.

Ja, den där är ju krånglig. Hoppas på ordentlig version av WinPwn eller Win-QuickPwn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-05 14:04
Ursprungligen av mauno:

Jag körde efter den här guiden:
Jailbreak iPhone 2.1 - QuickPWN - iPhone, iPod Touch, jailbreaking, and more!
Jag har både Cydia och Installer installerat.

Funkar den guiden för iPod Touch 2.1 också?
Edit: Har löst allt nu, körde efter en perfekt guide. Har tyvär inte länken kvar (satt i en hel dag för att hitta en sådan.)

Senast redigerat 2008-10-09 19:59
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-18 23:35

Måste jag ha itunes 7.7 eller funkar det med 8an?

jag har använt 8:an

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 08:52
Ursprungligen av marc1301:

jag har använt 8:an

Shit då.. Jag som ansträngde mig för att få tag på en 7.7 och avinstallera 8an.

Satt hela kvällen igår och försökte återställa till 2.02 för att kunna hacka den. Jag har fått alla möjliga olika error-nummer beroende på om jag kört DFU eller vanligt återställningsläge. Och när jag väl lyckades få in 2.02 så hängde sig både quickpwn och winpwn.

Efter diverse olika error senare så uppgraderade jag till 2.1 igen så nu har jag en låst 2.1a som är helt oanvändbar.

Får försöka fixa den ikväll, eller vänta till winpwn 3 kommer....

märkligt att du har dem problemen. Fick inte ett enda error på dem telefoner jag gjorde det på

Hade 2.1 fw och itunes 8 du skall alltså inte använda fw 2.0.2 bara bygga den i winpwn sen när du skall köra in den nya filen via itunes så väljer du den andra filen du hämtade från torrentsiten....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 09:16
Ursprungligen av marc1301:

märkligt att du har dem problemen. Fick inte ett enda error på dem telefoner jag gjorde det på

Hade 2.1 fw och itunes 8 du skall alltså inte använda fw 2.0.2 bara bygga den i winpwn sen när du skall köra in den nya filen via itunes så väljer du den andra filen du hämtade från torrentsiten....

Ska fortsätta försöka ikväll.. känns som att jag någonstans på vägen gjort nått misstag eller nått. Hoppet är det sista som överger en heter det ju.

Tack för en bra guide btw!

Kom på en sak du kanske skall följa en guide för 2g telefonen från iclarified.
Vet ej om det skiljer något i det avseendet som winpwn används.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 10:51
Ursprungligen av marc1301:

Kom på en sak du kanske skall följa en guide för 2g telefonen från iclarified.
Vet ej om det skiljer något i det avseendet som winpwn används.

Hmm.. du har säkert rätt där. Tog lite förgivet att det borde gått att lösa på samma sätt.

Kan inte bara winpwn eller quickpwn för windows dyka upp nu! I miss my iPhone!

Tycker detsamma men dom verkar inte få tummarna loss så därför skrev jag ihop denna guiden för oss som inte orkar vänta har iof hittat delar av den på andra sajter men inte sammanställt .

Så jag kan ju faktiskt inte ta åt mig hela äran....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 12:09

Inget ont som...

Det positiva är att man får lite perspektiv nu när man är utan iPhone. Hade faktiskt glömt hur otroligt tråkiga vanliga SonyEricsson mobiler är!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-20 14:48

Quickpwn har kommit för windows nu.

blog.iphone-dev.org

Ursprungligen av Alexio:

Quickpwn har kommit för windows nu.

blog.iphone-dev.org

Fint!
Tack för tipset!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-22 22:02

QuickPwn 2.1 för windows fungerade perfekt på min frus iPhone 1G 1.1.3 till 2.1.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-09-22 23:59

Skönt att veta att man inte är ensam.
Klickade på update ikväll och sitter nu utan telefon.
Tänk om man köpte en Volvo och efter ett halvår så fick man bara köra på shellsoppa som kostar 20:- mer per liter.

Ursprungligen av Lasp:

Skönt att veta att man inte är ensam.
Klickade på update ikväll och sitter nu utan telefon.
Tänk om man köpte en Volvo och efter ett halvår så fick man bara köra på shellsoppa som kostar 20:- mer per liter.

Eh, va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-23 09:49
Ursprungligen av Lasp:

Skönt att veta att man inte är ensam.
Klickade på update ikväll och sitter nu utan telefon.
Tänk om man köpte en Volvo och efter ett halvår så fick man bara köra på shellsoppa som kostar 20:- mer per liter.

Volvo?

1
Bevaka tråden