Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunesBloggen - kritik tack!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har för n¨ågra dagar sedan dragit en igång en ny blogg, som heter "iTunes Bloggen". Som ni hör på namnet så riktar den sig till användare av iTunes, man kan läsa nyheter, guider, tips och trix samt posta egna frågor till mig som jag sedan besvarar på hemsidan.

Hemsidan är ganska tom i dagsläget, men 15 guider ligger på kö och väntar, så nästa vecka börjar den fyllas på ordentligt.

Men vill gärna ha tips på hur sidan kan förbättras, både innehållsmässigt och designmässigt.

Vill bara notera att en toppbanner till hemsidan är på G, men har ännu inga riktiga uppslag för hur den ska se ut.

iTunes Bloggen

Vad är mest korrekt förresten, Mac Bloggen eller Macbloggen? Eller kanske Mac-bloggen?

  • Medlem
  • 2008-09-19 13:24
Ursprungligen av Patrik D:

Vad är mest korrekt förresten, Mac Bloggen eller Macbloggen? Eller kanske Mac-bloggen?

Absolut inte Mac Bloggen i alla fall.
med eller utan bindestreck är nog en 50/50-grej

Ursprungligen av sax:

Absolut inte Mac Bloggen i alla fall.
med eller utan bindestreck är nog en 50/50-grej

Jag skrev om det till iTunesBloggen istället, såg lite bättre ut

Jag skulle nog säga att den gängse regeln är att använda bindestreck mellan främmande ord och svenska dito.

Tycker den ser bra ut och bra strukturerat.
Reagerar bara på att texten är i någon grå-lila färg som i alla fall för mina ögon känns lite för svag. En starkare nyans skulle kännas bättre men ev kan detta bero på mina gamla ögon. För en 20-åring är detta kanske helt OK:

Har någon tips på hur man kan förbättra headern/toppbannern? Tycker den är ruskigt ful som den är nu.

Hmm...moderator på 99.se och så nämner du inte ens 99.se under Favoriter ?

1
Bevaka tråden