Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att göra en extern hårddisk trådlös

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-19 14:07

Hejan!
Jag har en extern LaCie 500GB som funkar bra samt en MB svart som även den sköter sig fint. Dock räcker inte hårddisken på MB:n till (120 GB) och eftersom jag kör med en Airport Express och inte Extreme så kan jag ju inte plugga in disken där. Alltså måste jag nu köra med kabel, vilket är osmidigt. iTunesbiblioteket ligger på båda diskarna, även det osmidigt.

Så, det jag vill är alltså att göra min befintliga LaCie trådlös. Jag vet att jag skulle kunna satsa på en större intern disk istället, det är ju ett alternativ som jag kommer vara tvungen till förr eller senare ändå, men om det är enkelt och billigt att göra sig oberoende av sladdarna för disken så kanske jag nöjer mig med att öka mitt lagringsutrymme på det viset och handlar en iPod för internhårddiskpengarna istället.

Drömmen vore ju om man kunde skaffa en sån där lite USB-dongel, liknande de nätverksUSB-stickor man använder på gamla laptopar som inte har inbyggt trådlöst. Bara koppla på en sån på diskens befintliga USB-kontakt och konfa den från datorn/nätverket. Men jag antar att det inte är så enkelt. Någon form av trådlös router kanske man får köpa, men hur kommer man undan så billigt som möjligt? Jag vill alltså ha något så enkelt och prisvärt som det bara går, inga extrafunktioner förutom stöd för en extern disk.

Det är väl bara att skaffa en Extreme, alt. TimeCapsule, det lönar sig i längden. Planera dina inköp bara, och bygg på dina Apple grejer

1
Bevaka tråden