Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Göra inköp via iTMS USA

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-21 00:22

Betalar ni paypal till paypal då eller paypal till säljarens bank?

Gå in på www.paypal.com och läs lite grann om hur det funkar. I stort sett så drar paypal pengarna från ditt kort och sätter in det på mottagarens konto, men som sagt - läs på paypals hemsida för att vara säker.

Det är dock ett säkert sätt att betala (så säkert det kan bli, typ) och du behöver inte vara rädd för att bli lurad. Speciellt inte om du väljer säljare med bra feedback.

Men å andra sidan, jag kan ju inte lova att man aldrig blir lurad...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-06-23 09:45

Köpte ett 25 dollars giftcard för 19 dollar på eBay, betalade via paypal.
Allt fungerade snabbt och enkelt!

Tack för tipsen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-07-11 22:44

Okej!
Fett, nu vet jag hur det funkar. Nu kommer ett ännu svårare problem, jag har inga pengar på mitt bankkonto/paypal. När lönen kommer så köper jag "gift card" för hela slanten...

Hittade det här... Äntligen fick man sig ett konto... Men borde det inte gå att betal direkt med paypal i Storen?

Har för mig att det görs en koll om kortet du har kopplat till Paypal är amerikanskt.

Ursprungligen av hugolarsson:

Har för mig att det görs en koll om kortet du har kopplat till Paypal är amerikanskt.

Det gör dom. Så det går inte att fuska via paypal heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 13:03

Ni som har provat. Måste man gå genom itunes för att hyra film eller fungerar det direkt i Front row? Har sett att det finns trailers där.

Om man redan har ett svenskt konto på itunes store, kan det bli problem med att ha två konton på samma dator?

Ursprungligen av Fred!:

Om man redan har ett svenskt konto på itunes store, kan det bli problem med att ha två konton på samma dator?

Inga problem, du kan logga in och ut hur som helst mellan olika länder/konton.
När du aktiverat en film eller din musik genom att logga in, så behöver du inte göra det igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 13:12

Ok perfekt, bra att veta. tack

Nja alltså, riktigt så helt enkelt är det inte. Jag har haft kraschar på min första iPod Touch pga av att jag köpt olika program i svenska resp amerikanska affären. Både dator och iPod kan reagera på att man hoppar mellan affären; tex vägra att uppdatera program eftersom man inte har köpt dom (i just den affären). Oftast går det att lösa genom att man får jobba parallellt och håller isär vad man köpt var. Inga större problem men lite trixande är det faktiskt.

Enl EULA i iTunes 8 ska Apple aktivt söka efter dem som bryter mot reglerna, sas det i senaste Macradion.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-19 19:12

Intressant med lite mer information om det här. Jag skall nog ta och vänta lite till tror jag, har ju trots allt hållt mig tills nu.:D Hoppas verkligen att det kommer till resten av världen i år som man sa.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Enl EULA i iTunes 8 ska Apple aktivt söka efter dem som bryter mot reglerna, sas det i senaste Macradion.

Läste också någonstans att dom har planer på att kolla. Undrar bara hur dom ska genomföra det och framförallt hur någon skulle kunna "fällas" för det. Det är ju trots allt så att man betalar pengar för varan. Själv använder jag en släktings namn/adress och "lånar" så att säga hennes konto. Får väl börja jaga efter en stjärnadvokat....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-22 05:58

Personligen har jag svårt att se att de skulle börja stämma folk, speciellt eftersom man ju faktiskt har betalt. Men dom kan kanske avsluta konton om de märker att kontot är amerikansk men ip adressen finns i Europa. Troligen gäller ju avtalet mellan filmbolagen och apple just den amerikanska marknaden/kontinenten.

någon som har erfarenhet av www.globalitunes.com?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-02-06 22:12

hur kan man synka via apple-tv mot två olika konton? Amerikanskt och Svenskt.

Bevaka tråden