Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kalkylatorn i iPod Touch

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är kalkylatorn jämförbar med Texas Instruments TI-89, grafräknaren. Eller bör den som är studerande avstå från en iPod Touch - sambons son har precis börjat studier där en avancerad kalkylator är ett måste... är touchen godkännd i skolan och visar den även "grafer"??

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-09-13 14:27

Nej, den kan inte rita grafer och lär därför inte räcka till

har både en grafisk räknare och en ipod tocuh och kan säga som MacBro att den inte räcker till på långa vägar tyvärr ...

me.

Tack, då vet jag vad han inte får i födelsedagspresent..

I och för sig finns det några grafiska räknare i app store. Har inte kollat runt om de är bra men gör en sökning på calc eller graph. Dock behövs alltid en bra miniräknare, för de där roliga deklarationerna och annat senare i livet.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-15 20:27

Ja det finns det. Men en skola tillåter aldrig att man har en touch som miniräknare när man ska skriva prov. Det är ju inte så svårt att ladda in svar på allt i den
Annars fungerar grafritarna i App Store bra. Provade en häromdagen. Men miniräknaren är ju fruktansvärd. Den kan inte rita upp allt på en rad så när man börjar räkna med parenteser så blir det helt obegripligt..

Ja det finns en grafräknare... den heter GraphCalc och finns att ladda ner på app store, gratis! Mina lärare fattar inte vad en ipod är så för mig är det inga problem, för tillfället, att få använda min ipod på prov och annars. Jag fuskar ändå inte så för mig känns det ändå inte som en fördel att ha möjligheten

Ursprungligen av snillet_1992:

Mina lärare fattar inte vad en ipod är så för mig är det inga problem, (...)

Haha.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-09-20 16:44

Använde graphcalc och vanliga miniräknaren på matten i veckan på iphonen. Läraren blev ganska nyfiken. Tyvärr kommer jag inte få använda den på prov... Dock saknar den en del funtioner som är bra att ha med andragrads osv. ekvationer.

1
Bevaka tråden