Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

2.0 och pausa musiken

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-08 19:06

Tja,

Uppdaterade för några veckor sedan min Touch till 2.0 och har upptäckt att om jag pausar musiken och sen tittar på video och sen går tillbaks till musiken så är pausningen inte kvar. Kanske bara är jag som irriterar mig på det? Har jag missat nån inställning nånstans?

//Packe

Samma problem här , vet någon hur man kan ´´memorera´´ ipoden ?

  • Medlem
  • 2008-09-10 21:04

Hittade nåt inlägg på Apples supportforum som sa att denna funktion togs bort i 2.0

inte fixat i 2.1 heller...

Me.

aha, det är därför.. jag trodde det var för att ipoden tappade minnet lr ngt för att jag hade ngt virus lr ngt haha, va dum ja é. tur att de e ngn som har tänkt efter mer än jag, men så irriteraande är det ju inte...:)

  • Medlem
  • 2008-09-24 08:34

Hittade lite mer info om detta på Apples forum:

"If you want to resume playback in the middle of a track, you need to Get Info on the track in iTunes and make sure "Remember Playback Position" is checked. Most people don't use this option for music tracks, but you are free to configure yours however you want."

"yup. in version 1.1.4, it seems that the Music App is kept 'running' so that if you pause a song, watch a video, then go back to it, it still is playing the previously paused track and in the current position, even though the 'Remember Playback position' is not checked in iTunes. I miss that. It was removed as of 2.0"

Ska testa detta.

1
Bevaka tråden