Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur streamar jag musik från datorn till min mobil via WAP?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-21 15:20

Hejsan! Har gått och funderat lite på att skaffa mig en ny mp3-spelare efter att någon långfingrad person såg till att byta ägare på min nano på en festival i sommar. Tankarna har mest gått kring en iPod classic, stort utrymme, bra batteritid, många fördelar. Priset är ju inte så högt heller, fullt överkomligt. Dock kom jag igår att tänka på att det kanske skulle gå att streama musik direkt från min MacBook till min mobil med musikfunktion via WAP. Är detta framkomligt? Som jag ser det skulle det ju innebära en del fördelar gentemot att skaffa en Classic: jag skulle alltid ha tillgång till all min musik, inte bara det urval jag väljer att ta med mig (även om man får plats med väldigt mycket på 120 GB), mobilen är mindre och smidigare än podden och dessutom något man alltid har med sig. En flaskhals skulle ju kunna vara priset för WAP (man skulle ju få ha en fast uppkoppling för att det skall fungera bra), men det kanske går att få för några hundra i månaden. Även detta är ju något man använder ofta och till andra saker, dessutom lär ju priset på sikt sjunka. Så på något vis vill jag alltså sätta upp min dator som en server och få tillgång till den via WAP. En annan sak som hade varit bra att lösa vore ju om man kunde få ett internetabonemang som ger både bredband och WAP, alltså båda tjänsterna i ett. Vad tror in om detta?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-21 15:25

Jag kan ju tillägga att jag för tillfället inte har någon mobil som fixar ovanstående, men om det finns möjlighet att min idé kan fungera och vara värd att genomföra köper jag ju så klart en. En invändning som skulle tala till poddens fördel är ju att den inte kostar något löpande utan bara inköp och ingenting mer. Mot det ställer jag de fördelar som jag räknat upp ovan samt det faktum att det ju som sagt finns andra motiv för att använda mobilt internet, t.ex. möjligheten att prata gratis/billigt på skype, något man tvärtom kan spara en del pengar på.

1
Bevaka tråden