Jag har haft Mac i flera år nu och Nokia sedan 90-talet. Sedan några år har jag uteslutande haft Nokias Series60-lurar och jag har alltid haft samma problem, nämligen att inställningarna för 3g-uppkoppling går sönder av sig självt.
Nu har jag en E51, men jag har haft exakt samma problem på E50 och N76 också, i både Tiger och Leopard, på en Powerbook och en Macbook Pro. Min nuvarande maskin är en MBP med fullt patchad Leopard. Jag har testat både Taniwha's modemscript och de som ingår i OSet. Endera dagen är det det ena scriptet som fungerar, och ibland det andra.
Problemet är alltså att inställningar som bevisligen fungerat fint en dag kan gå sönder när man ska koppla upp nästa gång nån vecka senare. Då slutar det antingen med en dialogruta som klagar på fel i modemet, eller så går det direkt från "Connecting" till en "Disconnecting"-loop som ligger kvar och snurrar i all evighet tills jag startar om datorn.
Bluetoothanslutningen kommer igång, men telefonen drar aldrig igång nån 3G-anslutning mot internet.
Vad är det egentligen för fel? Det måste ju vara något som orsakar detta men jag kan för mitt liv inte komma på vad. Jag har ju testat med flera telefoner, många olika minor- och majorversioner av operativsystem och alla modemskript som finns.
Hjälp mig nu innan jag blir ännu galnare än jag redan är.