Hej!
Min kompis hörde av sig nyss... Hennes stationära MAC (köpt i maj) fungerar bra men OFFICE 2008 hade börjat strula. Programmen hänger sig, kan tex inte ändra färger i POWERPOINT, kan inte skriva alls i WORD efter några minuter osv.
Hon har tidigare försökt installera uppdateringar i OFFICE utan att lyckas...
Hon var i kontakt med MICROSOFT flera gånger, och fick tipset att försöka uppdatera 2008. En stor uppdatering fanns (12.1.2 ???) men den kunde inte installeras då en fil saknades.
Hon stoppade in CDn med OFFICE 2008 och gjorde en installation på nytt. (ingen varning kom att OFFICE redan fanns). Men nu vill inget program starta alls! Kan hon dubbla installationer av OFFICE nu? När hon startar ENTOURAGE så fungerar det inte alls...
Tack var lite info på nätet har jag hittat att Entourages mailboxar och adresser ligger i: Användare/~din användare~/Dokument/Microsoft användardata/Office 2008-identiteter/~din identitet~
Hon kopierade en mapp "Office 2008-identitet/huvudidentitet" till skrivbordet. Den verkar vara på 2.2 GB (och innehöll (???) 5st filer). Är detta allt från ENTOURAGE som hon behöver göra backup på? Inkluderar det även kontoinställningar och annat (epostregler tex)?
1. Hur kan rädda emailen? 2. Hur tar hon bort hela OFFICE och gör en korrekt installation igen? Hur hittar var vad man ska ta bort? 3. Är det något speciellt man ska tänka på i samband med installationen? 4. Hur fungerar 12.1.2 uppdatering, är det svårt att göra? Office for Mac - Easy Access to Downloads and Updates | Mactopia Jag läste att man bör installera den först, skapa ett testkonto, innan man kan göra en import, men kan vi exportera något då ENTOURAGE inte ens vill starta. 5. Kan vi importera det vi hittat, kan man kopiera/ersätta?
Själv har jag inte ngn MAC alls, men har lite kunskaper i LINUX men desto mer på PC, medan hon är ganska ny på MAC, efter haft PC i åratal...
Alla tips, råd, hjälp är av intresse!