Beställde min iPhone 3G 16GB från International-Orders, och den kom efter bara 4 dagar, allt såg perfekt ut och fick även 2 cases och 2 screenprotectors gratis! MEN, märker direkt att den är jailbreakad redan då jag får en PineApple logga istället för apples logga i början. Sedan är även Cydia i listan! Och det är v.2.0, inte senaste.
Dessutom kom den med fejk-sim som jag la under mitt klippta telia kort. Och telia hittades direkt, och allt funka i en timma eller så. Sedan när jag skulle koppla upp iPhonen till datorn med USB så säger den först att den inte hittar, eller kanske inte kan installera maskinvaran. Jag öppnar iTunes 8 och där får jag varningsmeddelande: "byt till flygplansläge" eller liknande. Jag gör detta. Sedan får jag ett till meddelande som kommer varje gång jag öppnar iTunes med iPhone: "iTunes could not connect to the iPhone """" because an unknown error occurred (0xE8000035)." Och efter detta så säger telefonen själklart hela tiden "No Service". Testa att ta ut kortet och testa på annan mobil funka, lägger tillbaka det till iPhone => funkar i ungefär 2minuter sedan No Service IGEN!!!!
Så nu har jag en jailbreakad 2.0 iPhone 3G som inte kan användas som telefon, eller syncas ihop med datorn
Kan inte någon hjälpa och säga hur jag ska gå till väga för att få en fungerande iPhone 3G med syncning genom datan + helst 2.1 firmware, jailbreakad och att Telia sim-kortet (med fejk-sim) funkar!