Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgkodning i iPhone stämmer inte med iCal

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-16 01:27

Installerade nyligen 2.1 på min första generationens iPhone och vart sjukt nöjd i ungefär fem sekunder att det har lagts in stöd för färgkodning för kalenderna precis som i iCal, tills jag märkte att färgerna inte alls stämde överens med det jag ställt in i iCal.

Någon mer som har stött på samma strul?

Ja. Så är det.
Bara att hoppas på bättring i en kommande uppdatering.

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-16 17:11

Har letat vidare och ser nu att det är många som har problemet men det finns ingen separat tråd för detta så låser upp denna diskussion igen så kan man få frågor/svar gällande färger i iCal i samma tråd.

Mvh Kainen

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-17 08:37

Kan man inte ändra färg på kalendrarna i ical till samma färger som dom i iphonen?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-17 09:28

I senaste OSX uppdateringen 10.5.5 står följande "Improves iPhone sync reliability with iCal and Address Book."
Någon som kan bekräfta att det har hjälpt till med färgerna kanske?

För mig är färgerna åt skogen även efter 10.5.5 och 2.1. För mig är det skit samma dock - jag har bara tre kalendrar att hålla reda på. Löjlig bugg, men trivial för mig. Att dom inte fixar den säger en del om läget hos Apple iPhone Lab. Snacka om att dom har fullt upp.

Ursprungligen av kainen:

I senaste OSX uppdateringen 10.5.5 står följande "Improves iPhone sync reliability with iCal and Address Book."
Någon som kan bekräfta att det har hjälpt till med färgerna kanske?

• Medlem
  • Täby
  • 2008-09-22 23:09

Jag får problem med att om jag accepterar en inbjudan till aktivitet i iPhone iCal så synkas den inte in i datorns iCal. Någon som stött på det problemet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-24 23:58

Här kommer ett tips på hur man kan få rätt färger kalendern i telefonen:
macosxhints.com - Somewhat control calendar colors in iPhone 2.0

1
Bevaka tråden