Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ni får Telias loggo (eller annat" som carrier-bild

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-09-24 23:10

Hej!

Har knåpat lite med att få Telias loggo som carrier bundle-bild på telefonen och tänkte dela med mig snabbt hur jag fick det till att funka.

Det jag menar med "Telias loggo som carrier-bild" är detta, högst upp till vänster:

Det ni behöver är en jailbreakad iPhone och en klient så ni kan ssh'a in på telefonen.

Gå till System/Library/Carrier Bundles/Telia_se.bundle/ på telefonen och ta backup på:
Default_CARRIER_TELIA.png och FSO_CARRIER_TELIA.png

Default är den bild som syns när man har ett "helskärmsprogram" öppet och FSO är den som syns på hemskärmen.

Ladda sen ner de nya bilderna härifrån
http://uppladdning.com/uploads/1222290889_Telia%20Carrier.zip

Ersätt nu de filerna du precis gjorde backup på med de två png-filerna du laddade ner ovan. Gör sen en respring så ska det funka bra.

Fick det inte till att fungera med WinterBoard, men jag uppdaterade till 2.1 för nån dag sen så har inte hunnit lära mig allt. Om nån vet hur jag ska döpa mapparna så berätta gärna.

Man kan självklart lägga in vilka bilder man vill!

Jag gjorde en egen tidigare av min företagslogga....
Gillar inte när det står Felia där uppe

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-25 10:56
Ursprungligen av gameover:

Jag gjorde en egen tidigare av min företagslogga....
Gillar inte när det står Felia där uppe

[ATTACH]18264[/ATTACH]

felia ... gud så tråkig du är

Ursprungligen av palj41:

felia ... gud så tråkig du är

Varför?

Snyggt

Vad är det för skin by the way?

ingen hjälpsam person som skulle kunna fixa tele2s logga så som Durkslag gjort med telia både färg & sv

1
Bevaka tråden