Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera drivrutiner till grafikkort i en MacBook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Jag har börjar leka lite med Adobe After Effects och har stött på några små problem.
I ett forum så läste jag hade det kunde hjälpa att uppdatera drivruterna till grafikkortet.

Men hur gör man detta? Går det att göra?

/Simon

Om det går så finns uppdateringen i Programuppdateraren.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-29 10:32

Macbook har inget grafikkort, och vad jag vet så finns det inga grafikdrivrutiner. Det finns däremot till iMac.

Ursprungligen av nllub:

Macbook har inget grafikkort, och vad jag vet så finns det inga grafikdrivrutiner. Det finns däremot till iMac.

Nja, grafikkort kan så hända att det inte finns i en MacBook, men dock en grafikkrets och för denna finns det drivrutiner inbyggda i Mac OS X. Man kan lura sig på att MacBook inte har grafikkort pga. den integrerade grafik med delat minne som sitter på logikkortet, men det är ändå det som är ansvarigt för att rita upp allt på skärmen.

Precis som Johan S säger så uppdateras drivrutinerna av Apple och finns i programuppdatering om det har kommit nya. Tror inte man kan ladda ner drivrutiner från Intel då de inte tillverkar drivrutiner för Mac OS X.

• Medlem
  • Nacka
  • 2008-09-29 17:21

Okej det var lite slarvigt och snabbt formulerat av mig. Självklart vet jag att det finns någon form av drivrutiner för grafikkretsen i Macbook. Men det finns inget känt problem med den, som det gör till dom tidiga Alu-iMacarna, och just därför ingen uppdatering av drivrutiner.
iMacen hade problem och fick ingen bild för att att logiken och grafikkortet inte snackade ordentligt med varandra om man hade fel drivrutiner och fel firmware i grafikkortet.
Möjligtvis att drivrutinerna uppdateras när en OSX uppdatering släpps men det finns inga separata drivrutiner.

1
Bevaka tråden