Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone's klocka snabbar upp under natten

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sunne
  • 2008-09-10 15:33

Har varit med om två gånger nu att iPhonens klocka snabbat på under natten, ca 13min.

Klockan har varit korrekt när jag lagt mig men på morgonen så har den gått före.
Vilket har gjort att mitt alarm på morgonen går igång för tidigt

En synkning med Macen har inte hjälpt. Klockan på Macen går rätt men iPhonen går fel. iPhonens tid är inställd på "Ställ in automatiskt". Nu när jag kollade så går den rätt igen utan att jag ställt rätt den. Tar den tiden från Telia's nät tro eller vart ställer den in sig?

Nån mer som varit med om detta?

Ja, den tar tiden från teleoperatören.

Min iPhone hade också tappat tiden i morse...

  • Medlem
  • 2008-09-10 17:03

Även min tappade tiden igår kväll, upptäckte vid ett tillfälle att den gick en halvtimme försent. Men när jag senare dockade telefonen fick jag erbjudande om nya operatörsinställningar, kanske är något som löser problemet. Har funkat för mig sen dess iallf.

  • Medlem
  • Täby
  • 2008-09-26 20:39

Raderade ett gäng inlägg om operatörsuppdateringen som inte har med klockan att göra, vill ni spekulera/diskutera vidare om vad dessa gör så gör det i en separat tråd.

/Moderator

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-26 20:57

Vad har ni för operatör? Jag har inga problem med Tele2..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-29 23:25
Ursprungligen av Alexio:

Vad har ni för operatör? Jag har inga problem med Tele2..

Haha! Vill du gissa? Tror det inte är någon vidare svår fråga då 96% av alla här på forumet har den...

God afton//Olliie

1
Bevaka tråden