Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst iPhone 3G av Mobilservice i Solna, upplåst efter uppdatering till 2.1?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-27 14:40

Ja, jag har köpt en iPhone 3G som är svenskköpt från Telia och sedan inskickad till Mobilservice i Solna som ska ha låst upp den så att de fungerar med alla SIM-kort. Dock så är det väl antagligen typ 2.0.x på den och jag vill ju antagligen uppdatera den till 2.1 då det verkade vara en hel del förbättringar med den uppdateringen.
Dock är frågan då om upplåsningen komemr vara kvar då. (Om inte så var ju den upplåsningen värdelös och jag är glad att det inte var jag som betalade för den).

Ursprungligen av iLind:

Ja, jag har köpt en iPhone 3G som är svenskköpt från Telia och sedan inskickad till Mobilservice i Solna som ska ha låst upp den så att de fungerar med alla SIM-kort. Dock så är det väl antagligen typ 2.0.x på den och jag vill ju antagligen uppdatera den till 2.1 då det verkade vara en hel del förbättringar med den uppdateringen.
Dock är frågan då om upplåsningen komemr vara kvar då. (Om inte så var ju den upplåsningen värdelös och jag är glad att det inte var jag som betalade för den).

Har dom verkligen låst upp den?
Har dom inte satt i ett fake-SIM?
Det är en skaplig skillnad på det där. Rätt information bör anges om rätt hjälp ska kunna ges.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-09-27 15:02

Har tyvärr ingen aning om det. Jag köper den av en annan som köpte den av Teila och skickade in den. Jag får den om någon dag och kan först då kolla.
Men hoppas på att det är ett fake-SIM i den och den varienten som man itne behövde klippa i sitt eget så att det bara fungerar ovsett om man uppdaterar

1
Bevaka tråden